Na zakończenie wizyty w Mediolanie Papież przejechał na wypełniony młodzieżą stadion San Siro. W tamtejszym wydarzeniu tłumnie uczestniczyli niedawno bierzmowani z diecezji, a także ich rodzice i katecheci.
Spotkanie miało charakter pytań i odpowiedzi. Najpierw do Ojca Świętego zwróciło się jedno z dzieci, chcąc wiedzieć, co pomagało mu wzrastać w przyjaźni z Jezusem, kiedy był mały. Papież wskazał na swoich dziadków, zabawę z przyjaciółmi oraz parafię. Następną kwestię wysunęło dwoje rodziców. Dotyczyła ona możliwości ciekawego przekazywania żywej wiary własnym pociechom. Franciszek odniósł się tu do konieczności przede wszystkim dawania dobrego przykładu.
„W różnych częściach, wiele rodzin posiada bardzo piękną tradycję pójścia wspólnie na Mszę, a następnie do parku, aby dzieci mogły się razem bawić. W taki sposób wiara staje się potrzebą danej rodziny wraz z innymi rodzinami. To piękne i to pomaga w życiu przykazaniem, aby dzień święty święcić. Nie tylko udanie się do kościoła na modlitwę, albo aby przysnąć podczas homilii, co się zdarza, ale następujące później wyjście w celu wspólnej zabawy. Teraz, kiedy zaczynają się pojawiać ładne dni, dobrze by było, w niedzielę po uczestniczeniu w Eucharystii z całą rodziną, pójść właśnie do parku czy na plac miejski, by pograć, poprzebywać razem. W mojej ojczyźnie nazywamy to «dominguear», czyli «czynieniem niedzieli». To miejcie na uwadze – bawić się z dziećmi, tracić z nimi czas znaczy także przekazywać wiarę. I to jest darmowość. Darmowość Boża” – powiedział Ojciec Święty.
Trzecie pytanie zadała jedna z katechetek, a dotyczyło ono współpracowania w wychowywaniu. Papież w odpowiedzi wskazał na konieczność udostępniania dzieciom różnych źródeł wiedzy czy dyscyplin, tak aby z jednej strony edukacja była dostosowana do każdej osoby, a z drugiej prowadziła również do zachwytu nad wielowymiarową rzeczywistością. Franciszek podkreślił, że zdziwienia światem i współczucia względem drugiego mogą nas nauczyć tylko inni ludzie, a nie technologia, dlatego warto wspólnie angażować się w wychowanie najmłodszych.
tm/ rv