Kard. Dziwisz: Kościół nie utożsamia się z żadnym stronnictwem politycznym

Chrześcijanin w głosowaniu ma się kierować sumieniem i wartościami, na których opiera się życie społeczności, a o które toczy się dzisiaj spór – przypomniał kard. Stanisław Dziwisz.

Hierarcha odprawił Mszę św. w intencji ojczyzny przy grobie św. Jana Pawła II w bazylice św. Piotra w Watykanie.

W homilii krakowski metropolita senior przypomniał o zbliżających się w Polsce wyborach parlamentarnych, podczas których „mamy powierzyć wybranym posłom i senatorom odpowiedzialność i troskę o dobro Rzeczypospolitej na najbliższe cztery lata”.

- Kościół nie utożsamia się z żadnym stronnictwem politycznym i nie ma ambicji politycznych, bo ma większe ambicje. Chce służyć wszystkim i największej sprawie zbawienia człowieka, towarzyszenia mu na drogach do wieczności – podkreślał.

Hierarcha zaznaczył, że udział w wyborach w demokratycznym państwie jest „prawem i obowiązkiem” chrześcijanina, by mógł „wpłynąć na losy swojej ojczyzny i kształt sprawowanej w niej władzy”. - W głosowaniu ma się kierować sumieniem i wartościami, na których opiera się życie społeczności, a o które toczy się dzisiaj spór. Do tych wartości należy również godność osoby ludzkiej, świętość i nienaruszalność ludzkiego życia od poczęcia do naturalnej śmierci, a także rodzina, której początek daje małżeństwo mężczyzny i kobiety – nauczał.

Osobisty sekretarz Jana Pawła II zachęcał do tego, by inspirować się życiem i posługą świętego papieża. - W jego pasterskim sercu było miejsce dla wszystkich. Nikogo nie wykluczał. Nikogo nie potępiał. Za wszystkich się modlił – podkreślał kardynał. Apelował, by uczyć się od niego, „jak patrzeć szerzej, dalej i głębiej”.

Kard. Dziwisz odprawił Mszę św. w intencji ojczyzny i „wszystkich braci i sióstr zamieszkujących polską ziemię, nie wykluczając nikogo”. Modlił się także za Zgromadzenie Specjalne Synodu Biskupów dla Amazonii, aby jego obrady przyniosły owoce dla całej wspólnoty Kościoła.

md / Rzym

« 1 »

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama