Zdaniem twórców inicjatywy niezbędna jest promocja kultury pro-rodzinnej, kreującej pozytywny obraz rodziny, w tym rodziny wielodzietnej.
Kampania jest inicjatywą fundacji "Mama i Tata". Prezes fundacji przypomniał, że Polska zajmuje jedno z ostatnich miejsc na świecie, jeśli chodzi o współczynnik urodzeń: „Cały czas jest duża liczba rozwodów, mężczyźni porzucają swoje rodziny, no i dzietność w Polsce jest na bardzo niskim poziomie, co oznacza, że za kilkanaście lat będzie nas bardzo mało i będziemy bardzo starzy jako społeczeństwo – powiedział Marek Grabowski. – Rozmowy z ojcami pokazały nam, że jest to doświadczenie nie zastępowalne przez inne doświadczenia, nie do kupienia w sklepie, nie do kupienia w salonie samochodowym i dlatego warto być ojcem”.
Częścią kampanii są telewizyjne spoty reklamowe i przygotowany przez ekspertów raport „Ojcowie 2017”.
R. Łączny, KAI/ rv