W Polsce funkcjonuje ponad 10 tys. parafii, a ponad połowa z nich - 55 proc. - ma własną stronę internetową. Kolejnych 6 procent parafii taką witrynę przygotowuje.
Komentując te dane ks. prof. Józef Kloch z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie podkreślił, że wzrasta również liczba parafialnych profili w mediach społecznościowych.
„Warto dbać o to, co tam jest, a to jest też wielkie zadanie dla świeckich. Nie wszystko musi robić ksiądz, jestem nawet zdania, że to właśnie wierni świeccy powinni i mogą mieć swój głos właśnie w Kościele poprzez www czy social-media” - powiedział ks. prof. Józef Kloch.
Parafie najczęściej prowadzą własną stronę internetową w arch. katowickiej i warszawskiej, a najrzadziej w diecezji radomskiej i kieleckiej.
Własny profil na portalach społecznościowych posiadało w ubiegłym roku 17 proc. parafii.
R. Łączy, KAI