W ostatnich dniach wyraźnie wzrosło zainteresowanie transmisjami mszy świętych w polskich stacjach telewizyjnych. Z racji tych transmisji zdecydowanie najwięcej czasu antenowego na audycje religijne stacje przeznaczają w niedziele.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement - udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom - średnia widownia mszy świętej emitowanej w niedziele 15 i 22 marca o godz. 7.00 w TVP1 wyniosła 1,65 mln widzów, co dało 34,04 proc. udziału wśród wszystkich widzów.
Dla porównania, w okresie od 1 stycznia do 8 marca (emisja w niedziele i święta o 7.00) transmisje śledziło średnio 435 tys. osób, co dało stacji 18,11 proc. udziału w oglądalności. Widownia mszy w okresie epidemii koronawirusa zwiększyła się zatem prawie czterokrotnie.
Jedynka w ostatnich dniach mszę relacjonuje codziennie. Widownia wszystkich transmisji między 15 a 23 marca wyniosła 1,18 mln osób (21,35 proc. udziału).
15 marca o godz. 7.00 mszę relacjonowało TVP Info (wspólna transmisja z TVP1). Audycję w tej stacji śledziło 452 tys. widzów (łącznie na obu antenach było to 1,89 mln). TVP Info nie transmituje regularnie mszy (wyjątkiem są msze okolicznościowe - np. rocznicowe, pogrzebowe, czy z okazji tzw. miesięcznicy smoleńskiej).
Wyraźny wzrost zainteresowania msze odnotowały w TVP Polonia. Transmisje 15 i 22 marca miały średnio 166 tys. widzów, podczas gdy w okresie od 5 stycznia do 8 marca było to średnio 46 tys.
Od 12 marca msze oglądać można w TVP3. Relacje do 23 marca śledziło średnio 335 tys. osób.
Dotychczas jedna pokazana w TVP Kultura msza zainteresowała 61 tys. osób.
Z powodu epidemii koronawirusa msze zaczął pokazywać komercyjny Polsat News, w którym ogląda je średnio 670 tys. widzów.
Ponad 10-krotny wzrost zainteresowania odnotowała transmitowana w Polsat Rodzina specjalna msza święta dedykowana dzieciom. Relacje 15 i 22 marca śledziło średnio 73 tys. widzów, podczas gdy w okresie od 5 stycznia do 8 marca było to średnio 7 tys.
W Telewizji Republika msze między 5 stycznia a 8 marca śledziło 559 osób, a w okresie od 15 do 23 marca było to 4,6 tys.
wirtualnemedia.pl, lk / Warszawa