11 czerwca rusza konkurs #FakeHunter Challenge/Gospodarka

11 czerwca rusza kolejna edycja konkursu #FakeHunter Challenge. Tym razem uczestnicy będą wyłapywać w sieci i zgłaszać fake newsy dotyczące telekomunikacji oraz energetyki. W rywalizacji może wziąć udział każdy, kto się zarejestruje. Konkurs potrwa do 13 czerwca.

Konkurs #FakeHunter Challenge/Gospodarka polega na zgłaszaniu nieprawdziwych informacji publikowanych w internecie lub przesyłaniu raportów, opartych na wiarygodnych źródłach, które weryfikują fałszywe wiadomości. Zgłoszenia można przesyłać m.in. za pomocą aplikacji mobilnej #FakeHunter.

Uczestnicy będą tropić fake newsy dotyczące gospodarki, związane z telekomunikacją oraz energetyką, w tym m.in. na temat technologii 5G, wpływu fal elektromagnetycznych na zdrowie i życie ludzi, odnawialnych źródeł energii.

Każdy, kto weźmie udział w rywalizacji, ma szansę na wygranie atrakcyjnych nagród finansowych. Za pierwsze miejsce na podium – 6 tys. zł, za drugie – 4 tys. zł, a za trzecie – 2 tys. zł. W rywalizacji mogą brać udział zespoły złożone od 1 do 5 osób. Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się 18 czerwca.

Rywalizacjom konkursowym towarzyszyć będą spotkania z naukowcami, lekarzami, specjalistami od energetyki i telekomunikacji. Dziennikarze PAP porozmawiają z zaproszonymi gośćmi m.in. o efektywności energetycznej, jaką daje sieć piątej generacji, zastosowaniu 5G w medycynie czy logistyce. Mowa będzie także o tworzeniu inteligentnych miast i domów, gdzie zautomatyzowane systemy mają dostosowywać zużycie ogrzewania, światła i wody do naszych potrzeb, wspierając przy tym proekologiczne postawy.

Konkurs organizuje Polska Agencja Prasowa w ramach, działającego już od ponad roku, projektu Fake Hunter. Zespół doświadczonych dziennikarzy PAP każdego dnia weryfikuje nadsyłane przez internautów wiadomości dotyczące m.in. koronawirusa, szczepień, finansów.

Więcej szczegółów dotyczących konkursu #FakeHunter Challenge/Gospodarka pod adresem: https://fakehunter.pap.pl/challengeIII.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

« 1 »

reklama

reklama

reklama

reklama