Okres świąteczny to czas wzmożonych zakupów. W okresie wielkanocnym na stołach królują tradycyjne polskie dania, najsmaczniejsze, gdy przygotujemy je z polskich produktów. Dlatego też PGE razem z aplikacją Pola zachęca do kupowania krajowych produktów.
Do tej pory aplikację Pola pobrano już 800 tysięcy razy. W samym 2020 roku skorzystało z niej 412 500 unikalnych użytkowników. Aplikacja służy do skanowania kodów kreskowych, żeby sprawdzić jakiego pochodzenia jest produkt, czy firma, która go wyprodukowała jest częścią polskiego czy zagranicznego koncernu, czy inwestuje w Polsce w badania i rozwój i jaki kapitał za nią stoi. Do tej pory za pomocą aplikacji Pola zeskanowano blisko 10 milionów produktów, a w samej bazie aplikacji jest ponad 3 tysiące firm. Wśród nich znajduje się wiele polskich przedsiębiorstw.
Wspieramy ideę patriotyzmu konsumenckiego. Jesteśmy polskim przedsiębiorstwem, które aktywnie angażuje się w rozwój polskiej gospodarki. Wzajemna pomoc jest szczególnie ważna w czasach pandemii - to wyraz naszej społecznej odpowiedzialności i solidarności – podkreśla Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
W ostatnim czasie za stronie głównej aplikacji została uruchomiona wyszukiwarka kodów kreskowych, dzięki czemu z aplikacji Pola można korzystać także podczas coraz popularniejszych zakupów online.
Dzięki współpracy twórców aplikacji z PGE Polską Grupą Energetyczną już wkrótce pojawi się kolejna aktualizacja narzędzia, która usprawni jego działanie. Tym razem poprawiona zostanie interakcja z użytkownikami, których liczba stale rośnie. Proces aktualizacji jest dostępny publicznie na serwisie GitHub.
Partnerem aplikacji Pola jest PGE Polska Grupa Energetyczna, która w czerwcu ub.r. zapoczątkowała kampanię społeczną „Polskie – kupuję to!”, zachęcającą Polaków do dokonywania świadomych wyborów konsumenckich i wybierania krajowych producentów oraz usługodawców. Projekt został zainicjowany przez pracowników Grupy PGE, a patronat nad nim objęło Ministerstwo Aktywów Państwowych.
W ramach akcji „Polskie – kupuję to!” PGE prowadzi dedykowaną stronę internetową polskiekupujeto.pl z częścią poradnikową, spotami edukacyjnymi i artykułami opisującymi polskie produkty. Na stronie jest także informacja, jak korzystać z aplikacji Pola by rozpoznać polskie produkty i polskie marki nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale także w internetowych.