Ponad połowa, bo 56 proc. polskich kupujących czuje winę z powodu plastiku, w który zapakowane są ich internetowe zakupy – tak wynika z badania przeprowadzonego dla firmy DS Smith. Firma ta jest częścią International Paper, producenta toreb bez plastiku.
Badaniu poddano 12 tys. osób, w tym 2 tys. Polaków, a także Brytyjczyków, Hiszpanów, Włochów, Francuzów i Niemców. Okazywało się, że ankietowani chcą wycofywania z użycia torebek wykonanych z tworzyw sztucznych – takiej odpowiedzi udzieliło 74 proc. osób ze wszystkich krajów, gdzie przeprowadzono ankietę.
Połowa respondentów ma mieć wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w który zapakowane są ich internetowe przesyłki np. odzieżą. W Polsce odsetek ten wyniósł 56 proc., a we Francji 45 proc. Niemal wszyscy wskazywali kogoś, kto powinien wziąć na siebie obowiązek ograniczenia plastiku (rząd, producentów lub sprzedawców).
Informacja o wynikach sondaży trafiła do wielu mediów.
Badanie wykonane przez firmę Censuswide zostało zlecone przez przedsiębiorstwo DS Smith. To część International Paper, producenta toreb z włókien, a więc podmiot mający bezpośredni interes w tym, by torby z tworzyw sztucznych nie były używane. W tej sytuacji badanie można uznać za cenną wskazówkę – nie na temat tego, jakie są opinie Europejczyków, ale raczej jak i po co przygotowuje się medialnie kampanie ekologiczne.
Źródło: PAP
Dziękujemy za przeczytanie artykułu. Jeśli chcesz wesprzeć naszą działalność, możesz to zrobić tutaj.