Abp Gądecki: doczekaliśmy się większego zrozumienia, skoro nawet gazeta „Ukraińska Prawda” napisała o rzezi wołyńskiej

Zdaniem Przewodniczącego Konferencji Episkopatu Polski abp. Stanisława Gądeckiego, wspólna modlitwa w Łucku otworzyła nowy etap w procesie pojednania i przebaczenia obu narodów.

Modlitwa w katedrze w Łucku była duchowym uwieńczeniem dotychczasowych wysiłków zmierzających do pojednania i przebaczenia pomiędzy narodami polskim i ukraińskim w kontekście kolejnej rocznicy rzezi wołyńskiej. Zgromadziła ona biskupów rzymskokatolickich z Ukrainy i Polski, ukraińskich biskupów greckokatolickich, a także duchowieństwo prawosławne i ormiańskie. Obecni byli także prezydenci Polski i Ukrainy.

Jak podkreślił w rozmowie z Radiem Watykańskim nuncjusz apostolski na Ukrainie abp Visvaldas Kulbokas, który przewodniczył Mszy św. za ofiary tragedii wołyńskiej, rocznica ta, przeżywania w kontekście wojny, sprzyja pojednaniu obu narodów. „Tym razem 80 rocznica tragedii wołyńskiej jest obchodzona w trudnych dla Ukrainy okolicznościach. Jak podkreślają to także liczni biskupi, wojna którą Ukraina obecnie przeżywa i w której się broni, spowodowała zbliżenie obu narodów. Widzi się zatem, jak same już okoliczności tej rocznicy pomogły zjednoczyć serca. Jest to zatem okazja do jeszcze większego zjednoczenia obu narodów”.

Zdaniem Przewodniczącego Konferencji Episkopatu Polski abp. Stanisława Gądeckiego, wspólna modlitwa w Łucku otwiera nowy etap w procesie pojednania i przebaczenia obu narodów:

„Po tym długim procesie, ponad dwudziestu lat spotkań, które odbywały się w Rzymie, na Jasnej Górze, w Warszawie i w Kijowie, doczekaliśmy się jakiegoś większego zbliżenia oraz większego zrozumienia, skoro nawet tutaj gazeta «Ukraińska Prawda» napisała o rzezi wołyńskiej. Oznacza to, że po 80 latach jakoś przebiło się do świadomości ukraińskiej, że istniało coś takiego jak rzeź wołyńska. Myślę więc, że dobrze to rokuje na przyszłość i że jest dobrą przesłanką ku temu pełnemu pojednaniu w Chrystusie”.

« 1 »

reklama

reklama

reklama

reklama