Papież do młodych: uczcie się zarządzać swoim czasem i siłami, uważajcie, by nie utknąć w świecie wirtualnym

Trzeba mądrze zarządzać czasem i energią, którą poświęcamy sieciom społecznościowym, aby nie utknąć w życiu wirtualnym ze szkodą dla życia prawdziwego – napisał Papież w liście do młodych katolików z rumuńskiej diecezji Jassy.

Przyznał, że sieci społecznościowe mogą być potężnym narzędziem komunikacji i nawiązywania kontaktów, trzeba jednak uważać, by nie stać się niewolnikiem telefonu komórkowego.

Franciszek zachęcił młodych, by zamiast tego wychodzili do świata, spotykali się z ludźmi, słuchali ich historii, patrzyli im prosto w oczy.

„Prawdziwe bogactwo – napisał - można znaleźć w relacjach międzyludzkich, których doświadczasz każdego dnia, w bezpośrednim i szczerym kontakcie”.

Ojciec Święty podkreślił, że ten kto korzysta z sieci społecznościowych, powinien to robić odważnie i kreatywnie, przekazując podnoszące na duchu wartości: przyjaźń, pokój, dialog między grupami etnicznymi i kulturami, wartości rodzinne i chrześcijańskie.

„Bądźcie nosicielami nadziei i budowniczymi mostów, wykorzystując każde dostępne narzędzie, aby siać w świecie dobroć i miłość”.

Papieskie słowa to odpowiedź na list, który otrzymał od uczestników diecezjalnych dni młodzieży, które odbyły się w maju w Jassach. Uczestniczył w nim watykański sekretarz stanu i to właśnie za jego pośrednictwem młodzi przekazali swój list do Franciszka. Ojciec Święty pisze, że list ten stał się dla niego źródłem nadziei, ponieważ jest on znakiem żywej wiary i kroczenia przez życie w świetle Ewangelii. „Dajecie świadectwo dynamizmu i świeżości, jakie młode serce wnosi do Kościoła” – napisał Papież. Zachęcił też młodych, by wzięli udział w krajowym spotkaniu młodzieży, jakie we wrześniu odbędzie się w Gorge, a także poprosił ich o modlitwę w swojej intencji. „Wasze duchowe wsparcie jest nieocenionym darem, który pomaga mi w mojej służbie Kościołowi i ludzkości” – dodał Ojciec Święty.

Źródło: vaticannews.va/pl

« 1 »

reklama

reklama

reklama

reklama