Odważ się być dobrym to kampania społeczna, która została przygotowana wspólnie przez Salezjański Ośrodek Misyjny i Salezjański Wolontariat Misyjny.
CZAS KAMPANII
Kampania społeczna pod hasłem „ODWAŻ SIĘ BYĆ DOBRYM” została przygotowana przez Salezjański Ośrodek Misyjny i Salezjański Wolontariat Misyjny z okazji Nadzwyczajnego Miesiąca Misyjnego ogłoszonego przez papieża Franciszka. Czas trwania kampanii: 1 – 31 października.
ODBIORCY
Grupą docelową kampanii są ludzie, którzy mogą zaangażować się w pomoc humanitarną oraz w swoim najbliższym środowisku.
CEL KAMPANII
Założeniem kampanii jest pomoc humanitarna mieszkańcom Bangladeszu, opłacenie dzieciom z wiosek edukacji i wyżywienia, a chorym leczenia. Chcemy też przybliżyć ludziom w Polsce w jakich realiach żyją Bengalczycy. Bohaterem kampanii jest ks. Paweł Kociołek, który od 9 lat pracuje i głosi Ewangelię w Bangladeszu (jest jednym z 15-tu Polaków mieszkających w tym kraju). Drugim założeniem kampanii jest zachęcenie ludzi do pomagania innym w swoim najbliższym otoczeniu.
DLACZEGO BANGLADESZ?
Bangladesz to jedno z najuboższych, najgęściej zaludnionych i najsłabiej zurbanizowanych krajów świata. Około 50 milionów ludzi żyje poniżej progu ubóstwa (za mniej niż 1,25 dolara dziennie). Prawie 5 milionów dzieci w wieku od 5 do 15 lat zmuszana jest do pracy.
ZREALIZOWANE PROJEKTY W BANGLADESZU
Od 9 lat pomagamy najuboższym w Bangladeszu. W Lokhikul wybudowaliśmy szkołę, centrum młodzieżowe, udzielaliśmy pomocy humanitarnej, zapewnialiśmy jedzenie i leczenie. Po kilku latach rozpoczęliśmy tworzenie placówki misyjnej w Joupurhat, gdzie powstało centrum młodzieżowe ze szkołą podstawową. Opieką otaczamy najuboższych ludzi z pobliskich wiosek. Zrealizowaliśmy 7 Projektów Misyjnych, przekazaliśmy do Bangladeszu 746 313 złotych.
Zapraszamy do kontaktu media@misjesalezjanie.pl
www.misjesalezjanie.pl