Reklama społeczna Motylkowe szpitale dla dzieci"
Czarno-biała reklama kolorowych szpitali
Winther i Robert Wasilczuk z agencji Leo Burnett zostali zwycięzcami polskich eliminacji do konkursu Young Creatives, który odbywa się w ramach festiwalu reklamowego Cannes Lions. Mogą w nim uczestniczyć zespo-ty kreatywne (art director - copy writer), których członkowie nie przekroczyli 28 roku życia. Uczestnicy tegorocznych eliminacji musieli przygotować reklamę programu „Motylkowe szpitale dla dzieci" realizowanego przez fundację Jolanty Kwaśniewskiej Porozumienie Bez Barier. Celem tego programu jest zbieranie funduszy na odnowienie i przemalowanie w przyjazny sposób szpitali lub oddziałów dziecięcych.
Zdaniem startujących było stworzenie w ciągu 12 godzin reklamy prasowej, zachęcającej sponsorów indywidualnych i instytucjonalnych do zasilenia finansowego tego programu. Ogłoszenie musiało zawierać logo fundacji, jego nazwę i adres. Prace oceniali dyrektorzy kreatywni największych agencji reklamowych w Polsce. W konkursie udział wzięło osiem zespołów z Grey'a, Leo Burnett, J. Walter Thompson, Corporate Profiles DDB, Young & Rubicam, PZL oraz połączone siły NoS BBDO i TBWA. Była to już trzecia edycja polskich eliminacji do Young Creatives. Po raz pierwszy organizator - firma Best Marketing & Promotion Agency, oficjalny przedstawiciel festiwalu Cannes Lions w Polsce zastrzegł sobie prawo do wykorzystywania powstałych prac w mediach nieodpłatnie.
Finał konkursu odbędzie się w czerwcu. Wystartuje w nim około 30 tematów z całego świata. Ich zadaniem będzie przygotowanie reklamy zleconej przez instytucję użyteczności publicznej. Nagrodą jest opublikowanie reklamy w magazynie „Time". Dodatkowa nagroda w polskiej edycji jest opublikowanie zwycięskiej reklamy w magazynie „Brief" ;-) Prace przygotowali:
opr. MK/PO |