Jak zareklamować Polskę?
Reklama dla Polski, chilli oj zaczęło się dziać!!!Mateusz ZmyślonyPrzypomnę naszym Czytelniczkom i Czytelnikom w marketingu zjednoczonym, że prawie dwa lata temu pod patronatem „Briefu” odbyła się Sesja Stulecia. Nastawieni patriotycznie fachmani z naszej branży w czynie społecznym podjęli się wówczas trudu zaprojektowania pierwszej w pełni profesjonalnej strategii marketingowej dla naszego Kraju. Zadanie dotyczyło wówczas marketingu turystycznego. W opinii wielu fachowców z Polski i zagranicy stworzyliśmy wówczas jedną z najlepszych strategii na świecie. Rzecz była na tyle poważna, że postanowiliśmy założyć Stowarzyszenie Reklama dla Polski. Postawiono przed nim jedno, wielkie zadanie: Stowarzyszenie miało zająć się na największą możliwą skalę marketingiem naszego kraju. Przecież nie wolno nam, fachowcom od komunikacji marketingowej, zrzucać całego ciężaru na przeciążone i tak barki Małysza, Owsiaka i Jana Pawła II. Nie wolno nam stać z boku i biernie przyglądać się, jak wizerunek Polski budują wyłącznie przypadki, wpadki, czasem sukcesy kilku Wielkich Ludzi. Jako Polak nie zgadzam się, by nasz wizerunek budowali żule, złodzieje samochodów i ksenofobiczni faszyści. Nie chcemy mieszkać w komunikacyjnym slumsie Europy. Chcemy żyć w kraju, który sam o sobie ma dobrą opinię i takąż opinią mógłby się pochwalić na zewnątrz. Postanowiliśmy założyć Stowarzyszenie Reklama dla Polski. Właśnie po to i właśnie dlatego. Dziękuję bardzo tym, którzy zrobili dotąd najwięcej. Dziękuję NOS BBDO za to, że wzięła na swoje barki najwięcej obowiązków wykonawczych. Dziękuję Adrianowi Ciąglińskiemu i Stillking Films za produkcję wszystkiego, co robimy, i za to, że dała nam DOM. Tak, drodzy Państwo, Stowarzyszenie mieszka w Stillkingu i już dziś zaprasza na Wawelską 16! Dziękuję Pawłowi Wójcikowi i IQS & Quant za to, że zechcieli stać się naszym instytutem badawczym. Dziękuję Polskiej Organizacji Turystycznej, Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki, Ministerstwu Spraw Zagranicznych za pomoc i zaangażowanie. Od niedawna są z nami wydawnictwo Murator z miesięcznikiem „Podróże”, wydawnictwo Pascal wraz ze swoimi przewodnikami, konsorcjum Onet.pl — Business Press — Instytut im.A. Mickiewicza i wielu, wielu innych. Czym teraz się zajmujemy? Kontynuujemy pracę nad marketingiem branży turystycznej. Na wiosnę przygotowujemy pierwszą w historii naszego kraju Kampanię Motywacyjną. Od tej kampanii zaczynamy stałą obecność i komunikację skierowaną do wewnątrz, a jej celem, poza motywacją, będzie wsparcie procesu integracji z Unią Europejską, promocja turystyki wewnętrznej. W najbliższym czasie Stowarzyszenie uporządkuje kwestie związane z logo i znakami promocyjnymi Polski, maskotką naszego kraju. Powstaje „promocyjny koszyk polskich produktów”, program, który już dziś wygląda imponująco. Walczymy o fundusze na kampanie międzynarodowe — nie jest łatwo, ale idzie coraz lepiej. Mamy gotowe kampanie reklamowe, które na razie nie mają budżetów na zakup mediów. Uruchomiliśmy projekt pod nazwą Narodowy Dom Mediowy. Zapraszamy wszystkie polskie media — zasady współpracy są proste. Media deklarują nam czas i przestrzeń reklamową, którą mogą przekazać na rzecz Stowarzyszenia w celu wsparcia kampanii społecznych, mających na celu motywację Narodu i promowanie pozytywnych postaw wobec Polski, Polaków, integracji z UE. Na każdej wyemitowanej w ramach takiej kampanii reklamie Stowarzyszenie podziękuje temu medium, które jest ofiarodawcą emisji. Celem projektu jest pozyskanie imponującego zasięgu kampanii, ale również aktywizacja „nowoczesnego patriotyzmu” w branży i uporządkowanie tego typu działań ze strony mediów. Projekt ten Stowarzyszenie Reklama dla Polski realizuje wspólnie z Fundacją Komunikacji Społecznej. Zainteresowanych współpracą lub większą ilością informacji prosimy o kontakt przez redakcję „Briefu” lub bezpośrednio mailem z niżej podpisanym. Drugi projekt, który w tym momencie jest priorytetowy, to Narodowa Grupa Sponsorów. Zapraszamy do niej wszystkie poważne polskie i zagraniczne firmy, którym zależy na promocji Polski, związaniu się z nią wizerunkiem i dotarcie z informacją o takim zaangażowaniu do całego społeczeństwa polskiego (I etap) oraz mieszkańców Europy i nie tylko (II etap). Uzyskany budżet posłuży w tym roku sfinansowaniu produkcji kampanii reklamowych skierowanych do Polaków. Czekamy na w miarę żwawą reakcję, chętnych do przekazania na szczytne cele reklam — telewizyjnych, radiowych, prasowych, outdoorowych, internetowych etc. — zapraszamy do rozmowy. Niecierpliwie czekamy na Was, Sponsorzy. Potrzebne nam są Wasze pieniądze. Wam potrzebne jest to, co dla Was przygotowaliśmy. Bardzo potrzebne... opr. MK/PO |