Wirtualne stanowisko pracy kosztuje niewiele...

Nowe techniki łączności zmieniają nie tylko sposób myślenia ale również sposób organizacji pracy w firmie



Wirtualne stanowisko pracy kosztuje niewiele...

Rozwój łączności elektronicznej zmienia sposoby kontaktów międzyludzkich, również w obszarze pracy. Nowe techniki łączności zmieniają nie tylko sposób myślenia ale również sposób organizacji pracy w firmie. Pojawia się coraz więcej zawodów i rodzajów pracy polegających na świadczeniu usług intelektualnych, które mogą być wykonywane w dowolnym miejscu na świecie. Wydaje się, że telepraca szybko się rozpowszechni. Ze względu na zalety telepracy rośnie ilość jej udanych zastosowań w wielu krajach. W USA telepraca stanowi około 20% rynku pracy. W Europie mniej, bo średnio 10%; najwięcej w Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Beneluksie. Sytuacja zmienia się jednak bardzo szybko. Pracodawcy dostrzegają korzyści z wprowadzania tej formy pracy.
Również w Polsce. Badania przeprowadzone na zlecenie Centrum Promocji Kobiet wskazały na pozytywne nastawienie firm do wdrażania telepracy. 11% badanych pracodawców podało, że już stosuje u siebie telepracę a 16% zamierza ją wprowadzić.
Jakie przewidywane korzyści mogą wpłynąć na podjęcie przez zarządzającego decyzji o wdrożeniu telepracy? Najbardziej motywujące są korzyści płynące dla pracodawcy - 40%. Korzyści dla pracownika też mogą wpłynąć na decyzję o wdrożeniu telepracy. Ale już tylko w 26%. Korzyści dla społeczeństwa motywowałyby już tylko 8% pracodawców. W obszarze swoich korzyści pracodawcy najbardziej zwracają uwagę na zmniejszenie kosztów i wzrost elastyczności pracy.
Część pracodawców wdroży telepracę w najbliższym czasie, część pracodawców nie wie jak to zrobić. A jeszcze inna część podchodzi do tej formy pracy nieufnie.

Biuletyn nr 2 marzec 2001


opr. MK/PO

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

reklama

reklama

reklama