Informacja prasowa na temat nowego właściciela księgarni Prodoks
Prezes Roman Kluska, właściciel firmy Prodoks sprzedał część jej aktywów najpopularniejszej księgarni specjalizującej się w sprzedaży książek i artykułów religijnych Gloria24.pl. Gloria24.pl stała się właścicielem księgarni internetowej Prodoks.pl, nabyła też prawo do kontynuowania wydawania wysyłkowego katalogu książek i w działaniach sprzedażowych używania nazwy Prodoks — Promotor Dobrej Książki.
Założona w 2001 roku firma Romana Kluski do niedawna była największym detalicznym sprzedawcą książek religijnych w Polsce, osiągając roczne przychody nawet na poziomie kilkunastu milionów złotych. Prodoks przede wszystkim sprzedawał książki poprzez wysyłkowy katalog książek oraz księgarnię internetową. Mimo wysokich przychodów, w zeszłym roku prezes Kluska podjął decyzję o likwidacji firmy. Prowadzone od jesieni ubiegłego roku rozmowy z firmą Gloria24.pl doprowadziły do porozumienia, na mocy którego od stycznia 2008 roku księgarnia internetowa Prodoks.pl zmieniła właściciela i dołączyła do grupy sklepów Gloria24.pl. Równocześnie Gloria24.pl uzyskała prawo do wydawania wysyłkowego katalogu książek pod marką Prodoks.
- Myślę, że jednym z powodów dla których pan Roman Kluska wybrał naszą ofertę było przekonanie, że jesteśmy bardzo dobrze przygotowani organizacyjnie i mentalnie do kontynuacji misji jaką w założeniach miał Prodoks, a która jest bliska również naszym założeniom. Chodzi o promowanie i umożliwienie nabycia jak najszerszej grupie Polaków wartościowych publikacji, dla których nie zawsze właściciele księgarni tradycyjnych znajdują miejsce na półkach. To nie były rozmowy tylko biznesowe... — mówi Andrzej Sobczyk, współwłaściciel Gloria24.pl
Gloria24.pl to według statystyk Alexa.com najczęściej odwiedzana księgarnia religijna w Polsce. Nabycie domeny prodoks.pl zapewne umocni jej pozycję na tym rynku w Internecie, a budowa dodatkowego kanału sprzedaży książek na bazie największego katalogu wysyłkowego w tym segmencie sprawi, że ma szansę stać się największym detalicznym dystrybutorem książek religijnych w Polsce.
Strategia Gloria24.pl zakłada budowę grupy sklepów specjalizujących się w sprzedaży książek, muzyki, multimediów i innych artykułów związanych tematycznie z religią. Poszczególne sklepy różnią się ze względu na oczekiwania potencjalnych klientów. W skład grupy wchodzą obecnie: www.gloria24.pl , www.taniawysylka.pl , www.prodoks.pl , www.dobragaleria.pl .
Głównym członkiem grupy jest księgarnia internetowa www.gloria24.pl, która w założeniu jej twórców ma oferować maksymalnie szeroki wybór książek z tego segmentu rynku i szeroko prezentować oferowane produkty. Chcemy, by czytelnik szukający dowolnej pozycji książkowej z oferty wydawców katolickich wiedział, że znajdzie ją na www.gloria24.pl. Wielu klientów przychodzi do nas z już z góry zaplanowaną listą zakupów - mówi Mirosław Koza, menedżer handlowy. Prodoks.pl ma być sklepem ze znacznie mniejszą liczbą tytułów, starannie selekcjonowaną, gdzie pojawią się już tylko publikacje wskazane wspólnie przez redakcję i dział handlowy. Prodoks.pl to sklep dla czytelnika, który niekoniecznie ma sprecyzowane plany zakupowe, ale nie chce też przedzierać się przez setki podstron. Umożliwimy mu bardzo przyjemne, proste zakupy i wybór z naszą rekomendacją. Jest to także sklep, gdzie nawet internauta, który na co dzień nie ma kontaktu z tego typu książką, może znaleźć coś interesującego dla siebie lub prezent dla swoich bliskich — dodaje Mirosław Koza. Dodatkowo w ofercie www.prodoks.pl znajdą się obok książek również multimedia i biżuteria sakralna.
Rynek książek religijnych stanowi w Polsce bardzo znaczący segment całego rynku książki. Około 120 wydawców wydaje około 2500 tysiąca tytułów rocznie, zaś przychody wydawców tego segmentu oceniane są na blisko 150 milionów złotych rocznie.
opr. mg/mg