„To AI może pogodzić interesy mediów i Big Tech” Prof. Pinar Ozcan na konferencji PAP „Media Przyszłości”

Już 4 grudnia w Warszawie odbędzie się szósta edycja konferencji „Media Przyszłości”, organizowana przez Polską Agencję Prasową. Tegoroczną keynote speakerką będzie jedna z najbardziej wpływowych ekspertek świata technologii – prof. Pinar Ozcan z Uniwersytetu Oksfordzkiego, wyróżniona m.in. przez Thinkers50 oraz prestiżowy ranking Poets&Quants „40 Best Business School Professors Under 40”.

Nie czekaj, zarejestruj się już dziś! Masz czas do 1 grudnia.

Najważniejszy głos w debacie o przyszłości mediów

Prof. Ozcan - doradzająca Bankowi Anglii i Światowemu Forum Ekonomicznemu - w rozmowie z PAP podkreśla, że media nie powinny walczyć z AI, lecz świadomie z niej korzystać.

„Tradycyjne media nie mogą iść na konfrontację ze sztuczną inteligencją, bo tę batalię z pewnością przegrają, ale powinny raczej wykorzystać jej potencjał do swojego rozwoju” — przekonuje prof. Ozcan w rozmowie z PAP.

Zdaniem ekspertki, zaakceptowane przez redakcje AI oznacza również konieczność wypracowania porozumienia i zasad rynkowej symbiozy z jej dostawcami.

„Tak się składa, że są to wielkie firmy technologiczne, czyli podmioty rywalizujące z mediami o uwagę milionów odbiorców. Obie strony mają jednak sobie coś do zaoferowania. Na przykład branży big tech ewidentnie brakuje legitymizacji. Owszem, wszyscy korzystamy z Instagrama, Facebooka czy TikToka, ale niekoniecznie uważamy, że najlepiej dbają one o nasze najlepsze interesy lub dostarczają nam wiarygodne informacje” - ocenia gość specjalny konferencji „Media Przyszłości”.

Wyzwanie jest tym poważniejsze, że zjawisko „dezinformacji” nie ogranicza się dziś do celowych, zaplanowanych działań konkretnych państw, ale napędza się samoistnie — przede wszystkim poprzez zmianę nawyków użytkowników internetu.

Ekspertka zwraca też uwagę na konieczność redefinicji roli mediów wobec nowych zachowań odbiorców:

„Pokolenie Z często pomija treść i od razu przechodzi do komentarzy. To ostatni dzwonek, by media przemyślały sposób docierania do młodych odbiorców”.

„To AI może pogodzić interesy mediów i Big Tech” Prof. Ozcan na konferencji PAP „Media Przyszłości”
Polska Agencja Prasowa / Polish Press Agency

Najważniejsze panele i warsztaty

 

W programie m.in.:

 

- Keynote Speech prof. Pinar Ozcan

 

- Panel 1: Media przyszłości - zarządzanie mediami i modele biznesowe w erze technologicznego przełomu - m.in. Ringier Axel Springer, Wyborcza i SGH

 

- Panel 2: Newsroom przyszłości - technologie, kompetencje i odpowiedzialność w erze AI - m.in. RASP,  Dziennik Gazeta Prawna, Polsat/Interia, Bankier.pl

 

- Panel 3: Polityka informacyjna w czasach infodemii - jak instytucje i media budują zaufanie społeczne - m.in. PKP SA, Business Insider Polska, PZU SA, Departament Komunikacji, MAP

 

Warsztaty Google - SynthID, NotebookLM, Gemini, Pinpoint, najnowsze narzędzia AI dla redakcji.

 

Pełna agenda i formularz rejestracyjny dostępne na stronie: mediaprzyszlosci.pap.pl

 

Dlaczego warto wziąć udział?

 

- Jedyna w Polsce konferencja łącząca liderów mediów, technologii i instytucji.

 

- Wystąpienie światowej klasy ekspertki z Oxfordu - prof. Pinar Ozcan.

 

- Konkretne narzędzia i przykłady wykorzystania AI w newsroomach.

 

- Dostęp do praktycznych warsztatów. 

 

Konferencja „Media Przyszłości”

4 grudnia 2025 r.

The Tides, ul. Wioślarska 8, Warszawa

Start rejestracji: 09:00

Rejestracja do 1 grudnia!

 

Kontakt pod adresem e-mail: konferencja@pap.pl

 

Przyszłość zaczyna się teraz!

 

Źródło informacji: PAP

Źródło: Logo PAP

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama