Wrocław: ruszyła SIEMACHA Spot w Magnolia Park

Dziś, 1 czerwca, w galerii handlowej Magnolia Park we Wrocławiu uruchomiono pierwszy w mieście SIEMACHA Spot. "Kreatywne podwórko" nowej generacji dla dzieci i młodzieży może przyjąć nawet 150 młodych ludzi.

SIEMACHA Spot to innowacyjne miejsce rozwoju dzieci i młodzieży. We Wrocławiu powstało ono dzięki zaangażowaniu czterech partnerów - Stowarzyszenia SIEMACHA, Miasta Wrocław, galerii Magnolia Park i firmy AmRest.

Otwarta oficjalnie 1 czerwca we Wrocławiu placówka SIEMACHA Spot to nowoczesne, dobrze wyposażone „kreatywne podwórko" nowej generacji dla dzieci i młodzieży, w którym najważniejszy akcent pada na spotkanie z drugim człowiekiem. Młodzież może korzystać tu z bogatej oferty warsztatów: edukacyjnych, wychowawczych, muzycznych, artystycznych, multimedialnych oraz z pomocy psychologów.

SIEMACHA Spot we Wrocławiu wyróżnia m.in. efektowna i nowoczesna aranżacja wnętrza urządzonego według światowych standardów. Oferta placówki kierowana jest do dzieci i młodzieży potrzebujących wielorakiego wsparcia. - Świat wokół nas zmienia się błyskawicznie i właśnie dlatego stawiamy na innowacje – mówi ks. Andrzej Augustyński, przewodniczący zarządu Stowarzyszenia SIEMACHA - Galerie handlowe przejmują dzisiaj wiele funkcji publicznych, a młodzi ludzie spędzają tu coraz więcej czasu. Dlatego też zależało nam na tym, aby nasze „podwórko" w Magnolia Park zapewniło młodzieży przyjazne i bezpieczne miejsce, gdzie ważne są trwałe relacje z rówieśnikami, rozwijanie zainteresowań oraz edukacja. Wszystko to w nowoczesnej przestrzeni wyposażonej w najwyższej jakości sprzęt multimedialny i muzyczny – dodaje.

SIEMACHA Spot to doskonały przykład partnerstwa publiczno–społeczno–prywatnego. Placówka powstała dzięki ścisłej współpracy Stowarzyszenia SIEMACHA, Miasta Wrocław, galerii handlowej Magnolia Park oraz partnera strategicznego przedsięwzięcia, firmy AmRest, której siedziba mieści się we Wrocławiu. - To pionierskie we Wrocławiu działanie. Do tej pory w naszym mieście nie było innowacji społecznych realizowanych w tak szerokim międzysektorowym partnerstwie. Jestem przekonany, że wypracowany tutaj model współdziałania sektorów publicznego, prywatnego i społecznego stanowi świetną inspirację i wzorzec dla innych. To równocześnie najlepszy przykład, jak pobudzać aktywność firm ­w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu, której beneficjentami są dzieci i młodzież Wrocławia – mówi Jacek Sutryk, dyrektor Departamentu Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Stowarzyszenie SIEMACHA od kilku lat otwiera ,,Spoty" w galeriach handlowych. Naturalnym partnerem dla realizacji projektu na Dolnym Śląsku stała się Magnolia Park – największa galeria handlowa w regionie, zarządzana przez Multi Poland, która stworzyła możliwości lokalowe dla projektu. SIEMACHA Spot zajmuje powierzchnię ponad 800 mkw. i znajduje się na pierwszym piętrze galerii. - To ogromny sukces, że kilka podmiotów, prężnie działających w zupełnie odmiennych sektorach, zdecydowało się na współpracę w tak ważnym społecznie celu – mówi Tomasz Waszkiewicz, dyrektor Magnolia Park. - Cieszymy się, że wspólnie ze Stowarzyszeniem SIEMACHA, Miastem Wrocław oraz spółką AmRest możemy współtworzyć to unikatowe miejsce, w którym młodzież kreatywnie spędzi czas i będzie mogła rozwijać swoje pasje.

Partner strategiczny placówki, spółka AmRest, która na co dzień zarządza restauracjami KFC, Pizza Hut i Burger King oraz kawiarniami Starbucks, sfinansowała adaptację i wyposażenie wnętrz. W SIEMACHA Spot mieszczą się pracownie edukacji humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej, rozwoju społecznego, multimedialne, artystyczna, muzyczna, ale też kuchnia oraz przestrzenie wspólne. Pomieszczenia zostały wyposażone w nowoczesne meble edukacyjne typu „active learning", sprzęt multimedialny, muzyczny i inne akcesoria niezbędne do pracy warsztatowej. AmRest partycypuje również w miesięcznych kosztach funkcjonowania SIEMACHA Spot. Z kolei pracownicy tej firmy, jako wolontariusze, prowadzą zajęcia dla dzieci i młodzieży jako element „Akademii Kulinarnej", której są inicjatorami. - Chcemy zapoznać młodych ludzi z zasadami przygotowywania posiłków w ramach pełnowartościowej diety. Dodatkowo, korzystając z naszej infrastruktury restauracji i kawiarni, chcemy pomóc chętnym podopiecznym w zdobyciu doświadczenia i certyfikatów umożliwiających podjęcie pracy w gastronomii - mówi Drew O'Malley, członek zarządu firmy AmRest, jednego z inicjatorów uruchomienia SIEMACHA Spot we Wrocławiu.

SIEMACHA Spot to autorski projekt Stowarzyszenia SIEMACHA - jednej z największych organizacji społecznych w Polsce. Od blisko dwudziestu czterech lat tworzy ona silne społeczności młodzieżowe w różnych miastach. We Wrocławiu stowarzyszenie prowadzi również całodobowe placówki opiekuńczo-wychowawcze SIEMACHA Spot 24/7. W SIEMACHA Spot w Magnolia Park we Wrocławiu jest miejsce nawet dla 150 wychowanków w wieku od 7 do 18 lat. Aby dołączyć do społeczności, należy odwiedzić placówkę wraz z rodzicem lub opiekunem prawnym (pierwsze piętro, obok Jatomi Fitness) w godz. od 13.00 do 20.00 od poniedziałku do piątku. Podczas spotkania wypełnia się Kartę Wychowanka, zawierającą pisemną zgodę na udział dziecka w zajęciach. Zapisy trwają cały rok. Uczestnictwo w zajęciach jest bezpłatne, ale od uczestników wymaga się przestrzegania zasad, między innymi systematycznego uczestnictwa w zajęciach, budowania relacji z rówieśnikami, a także dbania o czystość placówki.


Aleksandra Palus /PR EXPERT

www.siemacha.org.pl

« 1 »

reklama

reklama

reklama