Radość dawania tego, co polskie

Święta to czas cieszenia się tajemnicą Bożego Narodzenia. To czas obdarowywania prezentami, życzliwości i dobroczynności. Pamiętajmy, że nasze przedświąteczne zakupy mogą przynieść wiele radości nie tylko naszym najbliższym. W tym szczególnym okresie pamiętajmy i o polskich przedsiębiorcach. Pomyślmy o tym, żeby na naszych stołach i pod choinką zagościły polskie produkty.

Wybór polskich wyrobów i usług jest dzisiaj szczególnie ważny dla rodzimych firm oraz dla polskiej gospodarki. Podjęta przez konsumenta świadoma decyzja zakupowa może przyczynić się do stworzenia miejsc pracy, czy rozwoju krajowych marek. Nasz wybór ma znaczenie – niejednokrotnie to szansa utrzymania się lokalnego producenta na rynku. O tym, że rola konsumenta jest niezmiernie istotna dla budowy polskiego kapitału, świadczą prowadzone analizy. Okazuje się, że z każdej złotówki, którą konsumenci wydają na polski towar wyprodukowany przez polską firmę, w naszym kraju pozostaje aż 79 gr. Z kolei jeśli wybór padnie na produkt zagraniczny, czyli taki, który wyprodukowała firma zagraniczna i poza Polską – tylko 25 gr. Analizy organizacji audytorsko-doradczej Grant Thornton mówią jasno: gdyby polscy konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty, to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo 6,6 mld zł.

Skąd mamy wiedzieć, że produkt jest w 100 proc. polski? Jak w gąszczu produktów wystawionych na półki przed świętami, znaleźć te, które pochodzą z naszego kraju? W dokonaniu trafnego wyboru pomoże Pola - polska aplikacja dla urządzeń mobilnych,  która na podstawie zeskanowanego kodu kreskowego produktu poda dane o firmie, która go wyprodukowała, poinformuje, czy dany producent opiera się na polskim kapitale, czy produkuje w Polsce, tworzy w kraju miejsca pracy, czy też jest częścią zagranicznego koncernu.

PGE Polska Grupa Energetyczna - jeden z największych inwestorów na rynku, od dawna prowadzi konsekwentną politykę patriotyzmu gospodarczego. Przejawia się to nie tylko w codziennych decyzjach biznesowych spółki, ale również wspieraniu inicjatyw służących rozwojowi polskiej przedsiębiorczości.  Angażując się w rozwój aplikacji Pola, PGE kontynuuje działania, które rozpoczęła kampanią „Polskie – kupuję to!”.

Wszystko zaczęło się wraz ze spowolnieniem gospodarczym wywołanym pandemią. Pracownicy Grupy PGE na zaistniałą sytuację zareagowali błyskawicznie. Zaangażowali się w promowanie polskich produktów i usług poprzez stworzony na tę okoliczność specjalny blog. Inicjatywa pracowników miała za zadanie wymianę opinii o polskich produktach i usługach. Z czasem PGE wsparła akcję widząc jej dużą popularność i potencjał. W błyskawicznym tempie projekt nabrał ogólnopolskiego rozmiaru kampanii „Polskie – kupuję to!”.

Spontaniczna akcja zainicjowana przez pracowników Grupy PGE, udowodniła, że każdy z nas może przyczynić się do wspierania polskiej przedsiębiorczości. Na świadomej postawie konsumenta korzysta cała krajowa gospodarka. Pamiętajmy, że kupując lokalne produkty, wesprzemy lokalną społeczność. Wydając pieniądze na produkt miejscowej firmy możemy mieć pewność, że dzięki naszym zakupom lokalni przedsiębiorcy będą mogli prowadzić działalność gospodarczą i tworzyć kolejne miejsca pracy. Zachęcamy do robienia świątecznych zakupów z aplikacją Pola. Niech ogarnie nas radość dawania tego, co polskie.


« 1 »

reklama

reklama

reklama