Wrażliwość w biznesie

Firma Marka Derezińskiego szczyci się trzykrotnie przyznanym tytułem Lidera Społecznej Odpowiedzialności Biznesu - na czym polega ta odpowiedzialność?

Wrażliwość w biznesie

Życie zawodowe Marka Derezińskiego związane jest z rolnictwem, czyli dziedziną, w której nowoczesność przeplata się z tradycją, zamożność z ubóstwem, ciężka praca z wyzwaniami stawianymi przez przyrodę. W takich okolicznościach bardzo różnie kształtują się ludzkie charaktery. Nasz Laureat wziął te najlepsze wzorce. Wrażliwość i dobroć nie potrzebują definicji, każdy intuicyjnie rozumie te pojęcia.

Marek Dereziński jest doktorem nauk rolniczych i prezesem Krajowej Spółki Cukrowej.  Wśród ogromnej ilości obowiązków biznesowych i organizacyjnych prezes największego producenta cukru w Polsce zawsze pamięta o słabych i potrzebujących pomocy. Prowadzona przez niego firma, pośród dziesiątków nagród i odznaczeń, szczyci się także trzykrotnie przyznanym tytułem Lidera Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (w latach 2009, 2010 i 2012). Ta odpowiedzialność wyraża się wsparciem wielu instytucji, organizacji i stowarzyszeń społecznych, kulturalnych i charytatywnych, ale także pojedynczych ludzi potrzebujących pomocy.

Dziesiątki podobnych przedsięwzięć dotyczą inicjatyw lokalnych, skupionych wokół polskich cukrowni, regionów upraw należących do współpracujących z „Polskim Cukrem” plantatorów, ale także miejsc w całej Polsce, gdzie pojawiają się ludzie dobrej woli.

Wśród licznych działań Krajowej Spółki Cukrowej na rzecz słabych i potrzebujących szczególne miejsce zajmują projekty wspierające dzieci oraz młodzież, tu szczególne miejsce zajmuje współpraca z Caritas Diecezji Toruńskiej przy organizacji Festynu Rodzinnego z okazji Dnia Dziecka „Bądźmy razem”, akcja „Jestem widoczny, jestem bezpieczny” czy „Warto być bohaterem”. Aktywność „Polskiego Cukru” nie ogranicza się do bezpośredniego wsparcia, zawsze towarzyszy jej promocja trwałych wartości upowszechnianych przez Spółkę.

Wrażliwość społeczna jest prostym aktem empatii, jednak w przypadku osoby kierującej dużym przedsiębiorstwem jest zjawiskiem złożonym — polega na wyważeniu naturalnej potrzeby niesienia pomocy z dbałością o wizerunek firmy. Marek Dereziński
w swej działalności charytatywnej i społecznej posiadł rzadką umiejętność łączenia zawodowego obowiązku menadżera i moralnego obowiązku obywatela.

opr. mg/mg

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

reklama

reklama

reklama

reklama