Film o św. Faustynie zajął 2. miejsce w amerykańskim box offisie tuż za „Jokerem”.
W poniedziałek, 28 października, odbyła się amerykańska premiera filmu „Miłość i miłosierdzie”. Pokazy polskiej, biograficznej produkcji o św. Faustynie, pod angielskim tytułem „Love and Mercy”, zorganizowano w niemal 800 kinach. Sukces frekwencyjny okazał się tak wielki, że film trafił do czołówki dziennego, amerykańskiego box office’u, zajmując 2. pozycję, tuż za „Jokerem”. Tego dnia polska produkcja zostawiła w tyle m.in. „Czarownicę 2”, „Zombieland: Kulki w łeb” czy „Rodzinę Addamsów”.
Wiele kin wyprzedało bilety już kilka tygodni przed pokazami. Przypadek „Miłości i miłosierdzia” jest bezprecedensowy. Dotychczas żaden inny polski film nie znalazł się wcześniej na tak wysokiej pozycji amerykańskiego box office’u.
W związku z ogromnym zainteresowaniem polskim tytułem, na prośbę widzów, amerykański dystrybutor „Miłości i miłosierdzia”, Fanthom Events, zagwarantował podobną liczbę kin na kolejnych pokazach, które odbędą się 2 grudnia. Wszystko wskazuje na to, że liczba seansów i pokazów znacznie wzrośnie.
Część z grudniowych seansów już jest wyprzedana, co daje dużą nadzieję na jeszcze wyższy wynik niż z premiery 28 października i 1. miejsce amerykańskiego box office’u. Międzynarodowa popularność cały czas rośnie. Pokazy „Miłości i miłosierdzia” zaplanowane są już w kolejnych 30 krajach.
„Miłość i miłosierdzie” ukaże się w polskich serwisach VOD 15 listopada.
źródło: Tomasz Baldziński - specjalista ds. promocji VOD, Kino Świat Sp. z o.o.