Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II zawarł porozumienie o współpracy z Katolicką Agencją Informacyjną. Uczelnia zapewnia dostęp do bazy ekspertów KUL, komentowanie ważnych wydarzeń o tematyce istotnej dla Kościoła i społeczeństwa. KAI - praktyki studenckie oraz wspólne projekty medialne.
KAI będzie publikować w serwisie agencyjnym, na stronie www.ekai.pl oraz w mediach społecznościowych depesze informujące o wydarzeniach z życia KUL, a także komentarze i opinie pracowników naukowych. KUL zyska dostęp do codziennego serwisu informacyjnego KAI.
“Informacje o działalności KUL można znaleźć w serwisie KAI niemal codziennie, od początku istnienia naszej agencji, czyli od 1993 r. Także w następnych miesiącach w naszym serwisie będzie bardzo dużo informacji, dlatego zachęcam do korzystania z niego” – powiedział Marcin Przeciszewski, prezes i redaktor naczelny KAI.
To nie jedyne nowości - powstaje Uniwersyteckie Centrum Medialne oraz Akademia Nowoczesnych Mediów. Polskie uczelnie potrzebują sprawnej komunikacji, by informować o tym, co dzieje się w ich życiu. Powinny wykorzystywać wszelkie kanały komunikacji, zwłaszcza media społecznościowe, które są bardzo szybkim i sprawnym sposobem przekazu. O Internecie – cyberprzestrzeni, mówił sam Jan Paweł II w 2002 roku, w Orędziu na Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu, podkreślając, by „ nie lękać się wypływać na jej głębię”.
Jednym z projektów, nad którym na KUL trwają prace, jest Uniwersyteckie Centrum Medialne. Powstanie również Akademia Nowoczesnych Mediów. – W jej ramach będą odbywały się szkolenia mające na celu podnoszenie jakości przekazu medialnego, zarówno jeśli chodzi o instytucje kościelne, jak i państwowe czy prywatne firmy. Planujemy zajęcia z zarządzania informacją w kryzysie, zarządzaniem komunikacją w instytucjach, przygotowywaniem profesjonalnego przekazu medialnego – w mediach tradycyjnych jak i społecznościach – zapowiada pełnomocnik rektora KUL ds. promocji i komunikacji red. Paweł Rozwód.
Uniwersyteckie Centrum Medialne KUL powstaje na naszych oczach. Składały się będą na nie: profesjonalne studia radiowe i telewizyjne (oba z reżyserkami), sala przeznaczona do montażu video i audio z 12 stanowiskami, pracownia fotograficzna i sala multimedialna. Wszystkie pomieszczenia, przystosowane do warsztatów i produkcji medialnej zostaną wyposażone w wysokiej klasy sprzęt, co umożliwi współpracę z ośrodkami mediów publicznych i komercyjnych.
Uniwersyteckie Centrum Medialne będzie miejscem otwartym na działania studentów i pracowników KUL zarówno jako baza dydaktyczna, jak i miejsce realizowania projektów, szkoleń i eventów (np. z zakresu poruszania się w przestrzeni medialnej czy współpracy z mediami).
Całkowita wartość tej inwestycji to 3 mln złotych (3000 000.00), przyznana dotacja z MNiSW 2 400 000,00 zł, wkład własny 600 tys. zł.
źródło: Dział Komunikacji KUL