Działająca od sierpnia ubiegłego roku bezpłatna infolinia cieszy się dużym zainteresowaniem seniorów. Od poniedziałku do piątku, w wyznaczonych godzinach, pod numerem tel. 800 805 605 porad udzielają eksperci różnych dziedzin. Wszystkie porady oraz połączenia są bezpłatne.
Wśród ekspertów są: dietetyk, prawnik, pracownik socjalny, rzecznik konsumentów, lekarz i farmakolog.
W ciągu pięciu miesięcy działania TeleRady Enei najwięcej telefonów dotyczyło spraw konsumenckich oraz kwestii świadczeń socjalnych. Dzwoniący pytali również m.in. o możliwości przeprowadzania badań lekarskich, refundację leków, specjalne diety stosowane w czasie chorób i innych dolegliwości, zakupy i opiekę nad zwierzętami w czasie kwarantanny, sprawy spadkowe i majątkowe.
„Sporo jest pytań dotyczących tego, w jaki sposób przepisać mieszkanie na wnuka, a nawet jak podzielić majątek po rozwodzie. Staramy się również pomóc w kwestiach dotyczących zajęć komorniczych i problemów z firmami windykacyjnymi. Każdy przypadek jest inny” – mówi Elżbieta Kopińska, prawniczka dyżurująca we wtorki.
„Dzięki bezpłatnym konsultacjom telefonicznym osoby 65+ mogą otrzymać fachową poradę bez wychodzenia z domu, co w dzisiejszych czasach jest niezwykle ważne. Z mojego doświadczenia wynika też, że niektórzy seniorzy nie chcą korzystać z pomocy ze względu na różne wstydliwe dolegliwości. Poprzez infolinię uzyskują pomoc anonimowo, dlatego ta forma kontaktu ma także ten pozytywny aspekt” – dodaje Nadzieja Szukała, dietetyczka i specjalistka medycyny naturalnej, dyżurująca w poniedziałki.
TeleRada to wspólna inicjatywa Fundacji Enea i Stowarzyszenia My50+. Działania są prowadzone w ramach projektu ,,Enea dla pokoleń. Bezpieczny i zdrowy senior”. Infolinia będzie działać do końca 2021 r.
To nie jedyny projekt w Grupie Enea realizowany z myślą o seniorach. Cały czas wolontariusze Grupy wspierają mieszkańców powyżej 60. roku życia z Poznania i okolic, dostarczając im codzienne zakupy do domów. Aby skorzystać z tej formy pomocy, należy skontaktować się z koordynatorem akcji, dzwoniąc pod numer telefonu 885 610 346 (w godz. 9.00 – 16.00). Osoba potrzebująca zostanie skojarzona z konkretnym wolontariuszem, by wspólnie ustalić listę potrzeb i formę realizacji pomocy. Kontakty wolontariuszy z seniorami oraz przekazywanie zakupów odbywają się w bezpiecznej, dla obu stron, formie.