Rekrutacja na kierunek lekarski na Uczelni Łazarskiego zakończona

Uczelnie kształcące w Polsce przyszłych lekarzy na brak kandydatów na studia nie narzekają. Z danych rekrutacyjnych wynika, że medycyna jest wciąż w czołówce najbardziej obleganych kierunków studiów na polskich uczelniach. Nie inaczej jest także na Uczelni Łazarskiego - niepublicznej uczelni wyższej, kształcącej od 2017 roku przyszłych lekarzy.

Kilka dni temu zakończyła pracę Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna, która podjęła decyzje o kwalifikacji na studia na kierunku lekarskim. „Wciąż obserwujemy wzrost zainteresowania naszą ofertą. Podczas tegorocznej rekrutacji o przyjęcie na kierunek lekarski ubiegało się prawie pięć razy więcej kandydatów niż jest dostępnych miejsc. Bardzo wyraźnie widzimy tendencję wzrostową, która świadczy zarówno o ciągłym zapotrzebowaniu na kadrę medyczną, ale także o tym, że kandydaci zwracają uwagę na korzyści ze studiowania na prywatnej uczelni takie jak – indywidualizacja procesu nauczania, czteroosobowe grupy kliniczne, komfortowa i nowoczesna infrastruktura sprzyjająca najwyższej jakości kształcenia” – mówi dziekan WM dr hab. Paweł Olszewski.

Warto dodać, że kierunek lekarski na Uczelni Łazarskiego dostał w 2019 roku ocenę pozytywną Polskiej Komisji Akredytacyjnej oraz ocenę wyróżniającą w opiece nad studentami i wsparciu w procesie uczenia się i osiągania efektów kształcenia. Niewielka liczba studentów pozwala na przywrócenie relacji mistrz – uczeń, która w standardowym systemie kształcenia powoli zanika. Pozwala również na integrację samych studentów i możliwość maksymalnego wykorzystania ich unikatowych, osobistych umiejętności. Pomimo trwającej pandemii COVID-19, kształcenie na kierunku lekarskim na UŁa zachowało ciągłość zarówno w zajęciach teoretycznych, jak i praktycznych (w tym kliniki), co jest niezwykle ważne dla jakości kształcenia na tym kierunku. Wydział szybko i sprawnie przeszedł na naukę zdalną, a zajęcia, które wymagają obecności w pracowniach i w szpitalach zostały zorganizowane w bezpiecznej formie z zachowaniem reżimu sanitarnego.

„Cieszymy się, że zainteresowanie naszą ofertą zarówno na kierunku lekarskim prowadzonym na Wydziale Medycznym, ale także na Wydziale Prawa i Administracji oraz Wydziale Ekonomii i Zarządzania, jest jeszcze większe niż w poprzednim roku. Ponieważ dostrzegamy braki personelu medycznego postanowiliśmy od tego roku uruchomić nowy kierunek związany z ochroną zdrowia – studia I stopnia na kierunku Pielęgniarstwo. Rekrutacja na tym kierunku także zbliża się już ku końcowi, zostało tylko kilka wolnych miejsc” – dodaje prodziekan Wydziału Medycznego dr n. med. Michał Sutkowski, prezes Warszawskich Lekarzy Rodzinnych, a także rzecznik prasowy Kolegium Lekarzy Rodzinnych w Polsce.

Nowym studentom Uczelnia Łazarskiego serdecznie gratuluje, a wszystkim osobom zainteresowanym ofertą dydaktyczną Wydziału Medycznego dziękuje za wybór Uczelni Łazarskiego i okazane zaufanie. Tak duże zainteresowanie kierunkami studiów realizowanymi na uczelni stanowi prawdziwą nagrodę dla dotychczasowej pracy oraz ogromną motywację do dalszego rozwoju oferty programowej.

Źródło informacji: Uczelnia Łazarskiego

Logo PZU

Zamieszczone na stronach internetowych portalu https://opoka.org.pl/ i https://opoka.news materiały sygnowane skrótem „PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Fundację Opoka na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

« 1 »

reklama

reklama

reklama

reklama