Ruszyła kampania „Dzieci zmieniają mój świat! Na lepszy!”

Kampania społeczna promująca duże rodziny „Dzieci zmieniają mój świat! Na lepszy!” ruszyła w piątek w mediach społecznościowych. Chcemy rozwijać kulturę prorodzinną, pokazywać korzyści z posiadania dużej rodziny – mówi wiceminister rodziny i polityki społecznej Barbara Socha.

W ramach kampanii w mediach społecznościowych emitowany będzie spot filmowy, 45-minutowa opowieść o życiu w wielodzietnej rodzinie – wspólnych porankach, zmaganiach, umiejętnościach rodziców i różnorodnych talentach dzieci.

„Cieszę się, że dzisiaj możemy wspólnie zainaugurować tę kampanię pod hasłem +Dumni z rodziny+, organizowaną przez Związek Dużych Rodzin Trzy Plus, z dofinansowaniem MRiPS z budżetu programu +Po pierwsze rodzina+. To właśnie dzięki tym projektom chcemy rozwijać kulturę prorodzinną, pokazywać korzyści i radość z posiadania rodziny. Chcemy pozytywnie mówić o rodzinie" – podkreśliła na piątkowym briefingu prasowym w Warszawie wiceminister rodziny i polityki społecznej, pełnomocnik rządu ds. polityki demograficznej Barbara Socha.

Socha zwróciła uwagę, że jako pełnomocnik rządu zajmowała się m.in. przygotowaniem strategii demograficznej. „To dokument kierunkowy, który określa, w jakim kierunku powinniśmy prowadzić działanie jako państwo, by móc radzić sobie z tym, co demografowie nazywają pułapką demograficzną" – wyjaśniła.

„Pułapka demograficzna powoduje, że w Polsce mamy bardzo niską dzietność, która nie gwarantuje nam zastępowalności pokoleń i to budzi bardzo wiele różnych negatywnych skutków. Polega też na tym, że – jako społeczeństwa – przyzwyczailiśmy się do bezdzietności albo do małodzietności" – powiedziała Socha.

„Bardzo się cieszę, że taka kampania powstała, bo chcemy, by kultura prorodzinna pokazująca pozytywne strony posiadania rodziny docierała również do młodych ludzi. To jest bardzo ważne, bo wszystkie badanie w Polsce pokazują, że Polacy – niezależnie od płci, wieku, miejsca zamieszkania i różnych innych czynników – bardzo cenią rodzinę. Dla ogromnej większości Polaków szczęście osobiste w ogóle jest praktycznie tożsame ze szczęściem rodziny" – podkreśliła Socha.

Wiceprezes Związku Dużych Rodzin Trzy Plus Łukasz Wojdak zauważył, że kampania ma rozpocząć nową jakość przekazu o dużej rodzinie i pokazywać, jak jest ważna.

„Jak smakuje śniadanie w dużej rodzinie? Czy jest tam więcej klocków na podłodze? Czy rodzice takiej rodziny mają czas dla siebie? Na te pytania odpowiada nasza kampania i nasz spot filmowy" – powiedział Wojdak.

Kampania jest pierwszą taką realizacją Związku Dużych Rodzin Trzy Plus. Została dofinansowana z MRiPS. Spot będzie promowany głównie na Facebooku, Instagramie i YouTube. Zaplanowana jest także współpraca z aktywnymi w mediach społecznościowych matkami i ojcami, wychowującymi przynajmniej troje dzieci.

Autorka: Agata Zbieg

agz/ joz/ PAP

Logo PZU

Zamieszczone na stronach internetowych portalu https://opoka.org.pl/ i https://opoka.news materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Fundację Opoka na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

« 1 »

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama