Dla większości Polaków święta Wielkiej Nocy są ważnym przeżyciem duchowym

Dla 61 proc. Polaków święta Wielkiej Nocy są ważnym przeżyciem duchowym – wynika z sondażu pracowni Social Changes na zlecenie portalu wPolityce.pl. 30 proc. badanych odpowiedziało przecząco.

W piątek wieczorem portal wPolityce.pl opublikował sondaż, w którym pytano Polaków o to, czy święta Wielkiej Nocy są ważnym przeżyciem religijnym lub duchowym.

30 proc. wybrało odpowiedź „raczej tak”, 31 proc. – „zdecydowanie tak”. Z kolei „zdecydowanie nie” zaznaczyło 14 proc. respondentów, 16 proc. – „raczej nie”. 9 proc. pytanych stwierdziło „trudno powiedzieć”.

Z sondażu wynika też, że Wielkanoc jest wydarzeniem duchowym lub religijnym dla 87 proc. wyborców Zjednoczonej Prawicy, 58 proc. wyborców Polski 2050 oraz 49 proc. wyborców Koalicji Obywatelskiej.

Badanie zrealizowano metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu internetowym w dniach od 8 do 11 kwietnia 2022 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej (pod względem: płci, wieku, wielkości miejsca zamieszkania) próbie Polaków. W badaniu wzięło udział ponad 1000 osób.

Logo PAPZamieszczone na stronach internetowych portalu https://opoka.org.pl/ i https://opoka.news materiały sygnowane skrótem „PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Fundację Opoka na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

reklama

reklama

reklama