„Queerowe dzieci potrzebują queerowych książek”. Obrzydliwy komiks w Muzeum Sztuki Nowoczesnej

Ta niezwykle oczyszczająca autobiografia pokazuje drogę, jaką przeszłu (tak w oryginale – red.) Maia w poszukiwaniu własnej tożsamości – czytamy w opisie komiksu, który znalazł się z biblioteczce warszawskiego MSN. W książeczce znajdują się dokładnie narysowane sceny seksu dwóch bardzo młodych osób.

Fragmenty komiksu trafiły do mediów społecznościowych. Grafika książeczki wskazuje, że jest ona adresowana do młodszych nastolatków. Nieprzyzwoite sceny przedstawione są w niej bez niedomówień.

Komiks nosi tytuł „Gender Queer. Autobiografia”. Autorem jest Maia Kobabe, amerykańska aktywistka trans, która przedstawia się jako osoba niebinarna i aseksualna. Na swojej stronie przekonuje, że „queerowe dzieci potrzebują queerowych książek”.

„Do tej pory po polsku po prostu nie było tak przystępnej, nowoczesnej i inkluzywnej pozycji o dorastaniu jako osoba trans” – czytamy w opisie autorstwa kolektywu Stop Bzdurom, który udzielił patronatu komiksowi. Grupa Stop Bzdurom stała się sławna z powodu procesu jednego ze swoich członków, Michała Sz. znanego jako Margot. Został on skazany za atak na działacza pro-life.   

O aborcji też mamy

Wydawca pisze z kolei:

„Ta niezwykle oczyszczająca autobiografia pokazuje drogę, jaką przeszłu Maia w poszukiwaniu własnej tożsamości – od przerażenia i zagubienia wywołanych młodzieńczymi zauroczeniami, przez próby coming outu przed rodziną i społeczeństwem oraz zacieśnianie przyjaźni dzięki wspólnej fascynacji gejowskimi fanfikami, aż do traumy i poczucia naruszenia granic, jaką pozostawia badanie cytologiczne”.  

Wydawnictwo ma w ofercie inne ideologiczne pozycje, w tym komiks o aborcji.

Muzeum Sztuki Nowoczesnej jest instytucją miasta stołecznego Warszawy. Jak dotąd przedstawiciele ratusza nie skomentowali sprawy.

Źródła: x.com, wprost.pl, redgoldsparkspress.com

Dziękujemy za przeczytanie artykułu. Jeśli chcesz wesprzeć naszą działalność, możesz to zrobić tutaj.

« 1 »

reklama

reklama

reklama

reklama