Australijczycy wymyślili światła dla zapatrzonych w telefony

W Sydney powstała sygnalizacja świetlna dla pieszych, którzy nie odrywają wzroku od ekranów smartfonów. I to już w 2017 roku! Ujawniła to użytkowniczka serwisu TikTok.

Na nagraniu podpisanym przez VeronicęB widać, jak chodniki w Melbourne zmieniają kolor na czerwony lub zielony, by „pomóc smartfonowym zombie” w bezpiecznym przejściu przez ulicę. W Polsce od kilku miesięcy telewizje nadają reklamy, które sugerują, że osoby wpatrzone w swój smartfon są także odpowiedzialne za wypadki drogowe. Także na przejściach dla pieszych, czyli tzw. pasach.

Problem nie jest wymyślony, bo wpatrzeni w ekran telefonu ignorujemy zagrożenie ze strony zmotoryzowanych. Australijczycy poszli jednak o krok dalej i zainstalowali podświetlane chodniki w miejscach, gdzie przecinają one jezdnię.

„Światło w poprzek drogi jest czerwone, więc podłoga miga mi na czerwono, a kiedy jest na zielono, można iść!” - napisała VeronicaB obok udostępnionego filmiku. Ten 12-sekundowy klip zebrał już blisko 10 tys. polubień i setki komentarzy od użytkowników mediów społecznościowych oszołomionych innowacyjną technologią.

Portal Daily Mail Australia podaje, że ten rodzaj sygnalizacji (TGSI) jest testowany w Australii już od 2017 roku. „Cztery zestawy świateł zostały zainstalowane na rogu Swanston Street i Little Collins Street w Melbourne, a technologię sfinansowała Komisja ds. Wypadków Transportowych stanu Wiktoria, „by chronić pieszych zdezorientowanych przez użycie smartfonów”.

Czyli emitowanie ostrzegających reklam w telewizji nie jest jedynym rozwiązaniem. (PAP Life)

pba/ moc/ PAP

Logo PAPZamieszczone na stronach internetowych portalu https://opoka.org.pl/ i https://opoka.news materiały sygnowane skrótem „PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Fundację Opoka na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..
TAGI:

reklama

reklama

reklama

reklama