Poznań: pierwsza ogólnopolska konferencja blogerów chrześcijańskich

Zdaniem organizatorów ważnym aspektem konferencji będzie wymiana doświadczeń między katolickimi blogerami oraz osobami, które aktywnie działają w Internecie lub badają te zjawiska od strony naukowej

Refleksja nad wyzwaniami ewangelizacyjnymi dla blogerów, próba odpowiedzi na pytanie, czy Internet jest najskuteczniejszym narzędziem współczesnego duszpasterstwa i wykład o zdrapce wielkopostnej jako przykładzie sezonowego bloga chrześcijańskiego – to tylko niektóre tematy I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Blogerów Chrześcijańskich, która 22 lutego odbędzie się na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

„Internet stał się dziś miejscem ewangelizacji, przestrzenią aktywności duszpasterskiej, dlatego na uczelni teologicznej nie może zabraknąć refleksji nad aktywnością chrześcijan w Sieci i próby odpowiedzi na pytanie o skuteczność duszpasterstwa internetowego” – mówi KAI ks. Maciej Szczepaniak z Wydziału Teologicznego UAM. Zdaniem organizatorów ważnym aspektem konferencji będzie wymiana doświadczeń między katolickimi blogerami oraz osobami, które aktywnie działają w Internecie lub badają te zjawiska od strony naukowej.

Jednym z punktu programu będzie dyskusja panelowa blogerów chrześcijańskich. Wezmą w niej udział m.in. przedstawiciele vloga Bez Sloganu, portalu 2ryby, Czercz Czanel TV, Katolickie memy, Gaudium et mems oraz Chrześcijańska mama.

Tematy wykładów zapowiadają się interesująco. „Blogi chrześcijańskie z perspektywy kulturoznawczej i religioznawczej”, „Ekranolatki w Sieci”, „Mem internetowy a ewangelizacja”, „Katoblogi jako odpowiedź Kościoła na ewangelizacyjne potrzeby współczesnego społeczeństwa” – to tylko niektóre z zaproponowanych tematów refleksji naukowej.

Do Poznania przyjadą przedstawiciele różnych polskich uczelni, m.in. ks. prof. Józef Kloch z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie i ks. dr Dariusz Raś z Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie.

« 1 »

reklama

reklama

reklama