Podróż poza godzinami szczytu szansą na tańszy bilet na pociąg

Elastyczne planowanie podróży pociągami ekspresowymi PKP Intercity może teraz przynieść pasażerom spore oszczędności. Wyjazd pociągiem w mniej popularnym terminie, np. w środku tygodnia o nietypowej godzinie i przy małym obłożeniu składu - to szansa na dużo tańszy bilet.

Za sprawą rozwijania systemu dynamicznego zarządzania cenami w pociągach ekspresowych PKP Intercity - Express InterCity Premium (EIP), realizowanych pociągami Pendolino oraz Express InterCity (EIC), operator oferuje rozszerzoną ofertę promocyjną dla pasażerów.

Trzy dotychczasowe oferty cenowe (Super Promo, Promo i Wcześniej) zastępuje jedna o pięciu progach cenowych: Super Promo, Promo Plus, Promo 30 (bilety tańsze o 30 proc. od ceny bazowej), Promo 20 (tańsze o 20 proc.) oraz Promo 10 (tańsze o 10 proc.). Dostępność biletów promocyjnych będzie teraz zależna od frekwencji w danym pociągu.

Pasażerowie poszukujący tańszych biletów powinni się zatem skupić na planowaniu podróży w środku tygodnia lub chociaż o mniej popularnej godzinie. Dostępność ofert promocyjnych nie będzie już zależna tylko od wyprzedzenia, z jakim pasażer kupi bilet. Jeśli w danym pociągu nadal będzie dużo wolnych miejsc, bilety promocyjne będą możliwe do zakupu.

W pierwszym pełnym miesiącu obowiązywania nowego systemu (1-31 lipca br.) 35 proc pasażerów pociągów EIP i EIC kupiło bilety promocyjne w ramach promocji na mniej niż 7 dni przed odjazdem pociągu.

Dla przykładu, cena bazowa biletu na połączenie EIP w 2. klasie na trasie z Warszawy do Trójmiasta, Krakowa lub Katowic wynosi 150 zł. W ramach aktualnej oferty bilet można kupić za 135, 120, 105, 77 oraz 49 zł. Możliwa jest zatem podróż nawet za 1/3 ceny standardowej.

Ceny bazowe biletów PKP IC, od których naliczane są promocje, nie wzrosły. Ponadto w 1. klasie pojawiły się cztery dodatkowe niższe poziomy cen promocyjnych, dzięki czemu podróż w lepszym standardzie może być tańsza. Dla samego przewoźnika zmiana systemu zarządzania cenami oznacza lepsze rozłożenie potoków pasażerskich.

Dynamiczne zarządzanie cenami stosowane jest już w kolejach niemieckich, włoskich, czeskich, francuskich czy brytyjskim Eurostarze. Podobny trend dominuje wśród światowych przewoźników lotniczych, a także dużych, międzynarodowych spółek realizujących przewozy autobusowe.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie PKP Intercity wynika, że blisko 60 proc. Polaków jest otwartych na spontaniczne wyjazdy, rezerwowane z co najwyżej kilkudniowym wyprzedzeniem. Ponad połowa respondentów wybrałaby wyjazd pociągiem w mniej popularnym terminie, jeśli cena biletu byłaby znacząco niższa.

Według danych PKP IC w pierwszym półroczu 2021 roku ponad 54 proc. pasażerów kupowało bilety na siedem lub więcej dni przed podróżą. Blisko połowa osób nie miała więc praktycznie szans (poza biletami Super Promo i Promo, jeżeli jeszcze nie wyczerpała się ich pula) na zakup biletów promocyjnych.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Logo PZU

Zamieszczone na stronach internetowych portalu https://opoka.org.pl/ i https://opoka.news materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Fundację Opoka na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

« 1 »

reklama

reklama

reklama