Kard. Farrell: Amoris laetitia głosi nierozerwalność małżeństwa

Wielka debata wokół „Amoris laetitia” wynika z oczekiwań, jakie narosły podczas Synodów Biskupów o rodzinie.

Ewangelia jest jednak niezmienna – przypomniał kard. Kevin Farrell w rok po ogłoszeniu posynodalnej adhortacji apostolskiej Papieża Franciszka. Prefekt Dykasterii ds. Świeckich, Rodziny i Życia sprzeciwił się takim interpretacjom dokumentu, które kwestionują nierozerwalność małżeństwa. Amerykański kardynał przypomniał, że sam Papież aż 11 razy mówi w tej adhortacji o nierozerwalności małżeństwa, stwierdzając między innymi, że nie jest to jarzmo nałożone przez ludzi, lecz dar.

Kard. Farrell zauważył, że refleksja nad Ewangelią rodziny będzie kontynuowana na Światowym Spotkaniu Rodzin w Dublinie w sierpniu przyszłego roku. Jeszcze w tym miesiącu można się spodziewać listu Papieża oficjalnie zwołującego to spotkanie. Trwają już tymczasem przygotowania na trzech szczeblach, odnoszących się odpowiednio do katechez przygotowawczych, kongresu teologicznego i święta rodzin, w którym, jak liczą organizatorzy, weźmie też udział Ojciec Święty.

Dykasteria ds. Świeckich, Rodziny i Życia organizuje także inne wielkie kościelne spotkanie, a mianowicie Światowe Dni Młodzieży w Panamie. W Niedzielę Palmową młodzi Polacy przekażą symbole ŚDM swym rówieśnikom z tego kraju. Kard. Farrell ma nadzieję na liczny udział młodych z Europy i Ameryki Północnej pomimo nietypowego, styczniowego terminu spotkania. Ujawnił, że w USA katolickie szkoły i uczelnie zastanawiają się nad możliwością takiego ustalenia kalendarza zimowych ferii i egzaminów, by ułatwić młodym wyjazd do Panamy.

Pochodzący ze Stanów Zjednoczonych hierarcha wskazał też na wielkie znaczenie ŚDM w kontekście przyszłego Synodu Biskupów o młodzieży i powołaniach. Przeprowadzone w 2014 r. badania wykazały, że 25 proc. powołań do kapłaństwa i życia konsekrowanego zostało zasianych podczas tych spotkań – zauważył kard. Farrell w wywiadzie dla tygodnika Vida Nueva.

kb/ rv, vida nueva

« 1 »

reklama

reklama

reklama

reklama