Koronawirus: w kościele 1 osoba na 15m2

Premier Mateusz Morawiecki i Minister Zdrowia Łukasz Szumowski zaprezentowali dziś szczegóły dotyczące złagodzenia ograniczeń związanych z epidemią koronawirusa. Premier zapowiedział m.in. otwarcie parków i zmiany w ograniczeniach związanych z handlem. Od poniedziałku w kościele będzie mogła przebywać 1 osoba na 15m2.

Na wstępie premier podkreślił, że wszelkie dotychczasowe ograniczenia przyniosły pożądane rezultaty i sprawiły, że w Polsce nie ma tak dużej liczby zarażonych oraz ofiar epidemii. Zdaniem Prezesa Rady Ministrów takie działanie zapewniło czas potrzebny do zgromadzania potrzebnego sprzętu medycznego. - To był ważny okres. Udało nam się zapanować nad gwałtownymi przyrostami – zaznaczył.

Mateusz Morawiecki ogłosił nowe reguły postępowania, opierające się na zasadzie trzech "I" – „izolacja, identyfikacja i informatyzacja”. Zapowiedział również, że od 20 kwietnia nastąpi otwarcie lasów i parków.

Od tego dnia będą również obowiązywały zmiany w handlu - w sklepach do 100 m2 - 4 osoby na jedną kasę, powyżej 100 m2 - 1 osoba na 15 m2 powierzchni. Pracownicy sklepów będą poddawani kontroli zdrowia. Jak dodał premier, zasada jedna osoba na 15 m2 będzie dotyczyć również kościołów. - W dalszych etapach będziemy otwierać rzemiosło, handel, a na końcu usługi – zapewnił.

Następnie głos zabrał Minister Zdrowia. - Będziemy musieli nauczyć się żyć z epidemią przez dłuższy czas – powiedział. Dodał również, że póki co nie ma danych, które określają ile potrwa ten stan. Nadmienił, że jedną datą, która jest pewna, jest pojawienie się szczepionki i leków, jednak nie wiadomo kiedy to nastąpi.

Łukasz Szumowski podkreślił, że poluzowanie obostrzeń nie jest powrotem do normalności. Zaznaczył, że mają one na celu „dać nam pewien oddech”, nie należy ich jednak nadużywać. Zaakcentował, że najlepszym rozwiązaniem jest zachowanie pełnej izolacji, a powrót do normalności będzie możliwy dopiero po zakończeniu epidemii.

źródło: Katolicka Agencja Informacyjna

« 1 »

reklama

reklama

reklama

reklama