Ponad miliard logowań w 2020 r. do aplikacji IKO PKO Banku Polskiego

Ponad 5 mln aktywnych aplikacji IKO, 302 mln zleconych w niej transakcji, czy milion rozmów ze sztuczną inteligencją to liczby, które w 2020 r. pomogły PKO Bankowi Polskiemu zająć pierwsze miejsce w rankingu Finnoscore oraz w pierwszej dziesiątce najbardziej zaawansowanych cyfrowo banków Europy według firmy konsultingowej Bain & Company.

Cyfrowa ewolucja PKO BP w dobie pandemii przyspieszyła. Liczba aktywnych aplikacji mobilnych IKO przekroczyła już 5 mln i wciąż rośnie. Aplikacja, od momentu uruchomienia w marcu 2013, odnotowała 2,9 mld logowań – z czego 1,15 mld (40 proc.) w 2020 roku. Oznacza to wzrost o 47 proc. w porównaniu do 2019 roku.

Od marca 2013 do końca ubiegłego roku klienci banku zlecili przez IKO 637 mln transakcji finansowych, z czego 302 mln w samym 2020 roku - o 68 proc. więcej niż w rok wcześniej. Użytkownik aplikacji logował się w 2020 średnio 311 razy, 19 proc. częściej niż w 2019 r.

„Strategia banku zakłada dużo częstszy kontakt z klientem. W przypadku aktywnych użytkowników aplikacji IKO, jest to 29 logowań w miesiącu wobec średniej 20 dla banków polskich i europejskich” – mówi Aleksandra Sroka-Krzyżak, dyrektor Departamentu Strategii w PKO BP.

Według niej, o większej ilości logowań zadecydowała m.in. szeroka oferta dodatkowych produktów dostępnych w IKO, do których należą m.in. możliwość płacenia za przejazd autostradą bez konieczności zatrzymywania się na bramkach, otwieranie konta „na selfie”, złożenie wniosku o założenie konta firmowego wraz z rejestracją firmy w CEIDG, czy wgląd do kont z innych banków. W 2021 r. planowane jest wprowadzenie kolejnych funkcji: obsługa e-Tożsamości, aktywacja IKO na zagranicznych numerach telefonów czy zakup oraz obsługa funduszy inwestycyjnych.

PKO Bank Polski jest liderem polskiej bankowości w dziedzinie rozumienia i przetwarzania języka naturalnego. W 2020 r. w aplikacji IKO został uruchomiony asystent głosowy, który umożliwia zlecanie operacji bankowych za pomocą mowy, również potocznej. Asystent reaguje na 120 rodzajów intencji. Do jego „uczenia” użyto ponad 90 tys. zwrotów, w tym kolokwialnych typu „kopsnij szmal”.

„Klienci testują możliwości systemu, zadając nowe, trudniejsze pytania – część z nich dotyczy np. aktualnych wydarzeń, na przykład epidemii koronawirusa, rządowych programów wsparcia przedsiębiorców czy nawet… pojawienia się na rynku gry Cyberpunk. Dlatego stale rozwijamy umiejętności językowe asystenta oraz jego kolejne funkcje” - podkreśla Kamil Konikiewicz, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji PKO BP.

Z asystentem głosowym IKO klienci PKO Banku Polskiego przeprowadzili już 360 tys. rozmów. Oprócz asystenta głosowego, bankowa sztuczna inteligencja to również voiceboty, rozmawiające z klientami na infoliniach. One przeprowadziły już 640 tys. takich rozmów i tym samym liczba rozmów klientów banku z AI przekroczyła 1 mln.

W grudniu ubiegłego roku PKO Bank Polski zwyciężył w rankingu Finnoscore, oceniającym cyfrową dojrzałość oraz innowacyjność 200 banków z Europy i Ameryki Północnej. Po przeanalizowaniu 300 kryteriów w 12 wybranych segmentach działalności, PKO BP uzyskał pozycję lidera z oceną 7,39 punktów. Na drugim miejscu znalazła się Slovenska Sporitelna ze Słowacji (7,12), a trzecie zajął brytyjski Starling Bank (7,08). PKO BP został szczególnie wysoko oceniony w kategoriach: bankowość online, media społecznościowe, aplikacja mobilna, komunikacja omnikanałowa oraz strategia w zakresie innowacji.

PKO Bank Polski znalazł się również w pierwszej dziesiątce rankingu globalnej firmy doradczej Bain & Company, która przeanalizowała stopień digitalizacji 50 czołowych banków regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód , Afryka). PKO BP został szóstym najbardziej scyfryzowanym bankiem tego regionu i dostał wysokie oceny m.in. za najlepszą strategię cyfrową, działania innowacyjne, mocną pozycję w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej, cyfryzację procesów bankowych z perspektywy klienta, oraz intuicyjną i dobrze zaprojektowaną bankowość internetową na komputery stacjonarne i urządzenia mobilne.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Logo PZU

Zamieszczone na stronach internetowych portalu https://opoka.org.pl/ i https://opoka.news materiały sygnowane skrótem „PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Fundację Opoka na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

« 1 »

reklama

reklama

reklama

reklama