Ministrowie państw UE spotkają się w warszawskiej Cytadeli. „Polska prezydencja w Radzie UE będzie kolejnym krokiem w kierunku Europejskiego Obszaru Edukacji z jego ideologicznymi założeniami: edukacją włączającą i formowaniem unijczyków” – alarmuje Koalicja na rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły. W południe przed bramą budynku odbędzie się pikieta.
„Spotykamy się 21 stycznia 2025 r. przed bramą Cytadeli Warszawskiej przy ul. J. Jeziorańskiego 4, aby o 12.00 «powitać» ministrów edukacji krajów UE i wyrazić naszą niezgodę na globalne plany niszczenia oświaty – zapowiada KROPS. – Przedstawiciele Koalicji na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły (KROPS) przedstawią w języku polskim i angielskim odezwę skierowaną do ministrów edukacji oraz zapoznają opinię publiczną z kluczowymi zagrożeniami w oświacie”.
Jak ostrzegają organizatorzy pikiety, destrukcja w edukacji jest dokonywana przez ideologiczną edukację włączającą oraz wdrażanie permisywnej edukacji seksualnej, między innymi poprzez przedmiot „edukacja zdrowotna”.
„Celem jest pozbawienie suwerenności narodowych systemów oświaty i stworzenie Europejskiego Obszaru Edukacji w ramach UE”
– tłumaczą.
Spotkanie ministrów edukacji, które odbędzie się 21.01-22.01.2025 r. w siedzibie Muzeum Wojska Polskiego w Cytadeli Warszawskiej ma być w całości poświęcone edukacji włączającej.
„Minister edukacji Barbara Nowacka nie pozostawiła żadnych złudzeń podczas swoich wystąpień – polska prezydencja w Radzie UE będzie kolejnym krokiem w kierunku Europejskiego Obszaru Edukacji z jego ideologicznymi założeniami: edukacją włączającą i formowaniem unijczyków” – alarmuje KROPS.
Minister zapowiadała: „jednym z naszych priorytetów (prezydencji) jest – edukacja włączająca (…). Polska prezydencja będzie pracować nad tym, by młodzi ludzie mieli jak największe zaufanie do projektu, jakim jest Unia Europejska”. Decyzje w tej sprawie mają zapaść podczas warszawskiego spotkania.
Na czym polega zagrożenie?
„Edukacja włączająca (inkluzja), pod szyldem dostępnej szkoły dla wszystkich i zapobiegania wykluczeniu, ma docelowo zrewolucjonizować całą oświatę i stanowi poważne zagrożenie naszej narodowej suwerenności. Tematyka związana z edukacją włączającą jest mało znana opinii publicznej i przedstawiana bywa wyłącznie w samych superlatywach, jako «włączenie» uczniów niepełnosprawnych. Tymczasem jest to ideologiczny projekt inkluzji rozmaitych grup społecznych, w tym rzesz migrantów, i przebudowy całych społeczeństw na «włączające»”
– czytamy na stronie Koalicji. I dalej:
„W edukacji, poprzez implementowanie inkluzywnych rozwiązań finansowanych przez UE, dokonuje się spadek poziomu nauczania, pogłębia się chaos w szkołach i narasta wzajemna agresja uczniów. Zmniejszana jest liczba placówek specjalnych, pomimo narastających potrzeb, a szkolnictwo specjalne określa się krzywdzącym mianem «dyskryminującego» . Domagamy się realnej pomocy dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym, a nie deklarowanego utopijnego wsparcia poprzez metodę włączania do klas masowych. Efektem dokonujących się procesów jest zmiana funkcji szkoły z edukacyjnej na opiekuńczo-terapeutyczną. Nauczyciele nie mogą przekazywać wiedzy, a wszyscy uczniowie ponoszą szkody”.
Oto treść odezwy, która zostanie odczytania podczas pikiety:
ODEZWA
do Ministrów Edukacji państw Unii Europejskiej
zgromadzonych na spotkaniu w dn. 21-22.01.2025 r. w Warszawie
Kierowani troską o kształcenie i wychowanie polskiej młodzieży, wyrażamy poważne zaniepokojenie obecnym kierunkiem europejskiej polityki edukacyjnej.
Obawy wielotysięcznego środowiska rodziców i nauczycieli budzi zwłaszcza:
– wykorzystywanie szkoły jako narzędzia szerzenia ideologii inkluzji i dokonywania transformacji społecznej,
– czynienie z inkluzji dogmatu wbrew realnemu dobru uczniów, niedopuszczanie krytyki i ignorowanie skutków błędnych działań, szczególnie wobec uczniów niepełnosprawnych,
– prowadzenie polityki konstruktywistycznej, oderwanej od obiektywnej rzeczywistości oraz faktycznych potrzeb rozwojowych młodych ludzi.
Zdecydowanie protestujemy przeciw:
– wykorzystywaniu nieletnich uczniów do tworzenia utopijnych modeli społecznych, poprzez systemową zmianę postaw i przekonań
– ograniczaniu funduszy na szkolnictwo specjalne dedykowane uczniom z głębokimi niepełnosprawnościami,
– rozpowszechnianiu permisywnej edukacji seksualnej,
– zawłaszczaniu przez instytucje oświatowe wychowawczych kompetencji rodziców oraz poddawaniu rodzin kontroli państwa,
– rozbudowie europejskiego obszaru edukacji kosztem tożsamości poszczególnych krajów UE, ich historii, kultury i tradycji narodowej.
Sygnałem alarmowym dla ministrów edukacji krajów UE powinien być spadek realnego poziomu wykształcenia absolwentów szkół europejskich w zakresie wiedzy i umiejętności oraz pogłębiający się dystans między nimi a absolwentami z krajów Azji Wschodniej.
Jako świadomi rodzice i nauczyciele oczekujemy porzucenia ideologicznych utopii i powrotu do sprawdzonych, skutecznych metod nauczania oraz organizacji szkół.
Wzywamy do realizacji podstawowego celu szkoły, jakim jest dbałość o pełny rozwój intelektualny i osobowy młodego człowieka.
*
Pronouncement
to the Ministers of Education of the European Union countries
gathered in Warsaw on 21-22 January 2025
Motivated by concern for the quality of education and upbringing of Polish youth, we express our serious reservations about the current direction of European educational policy.
The concerns of the many thousands of parents and teachers are particularly raised by:
using schools as tools for spreading ideology of inclusion and thus bringing about a social transformation,
making inclusion a dogma against the actual wellbeing of students, disallowing criticism, and ignoring consequences of misguided educational methods, especially with regard to students with disabilities,
implementing contrived top-down policies, detached from objective reality and actual developmental needs of young people.
We stand strongly against:
using underage students to create utopian social models through systemic change of attitudes and beliefs,
limiting funds for special education dedicated to students with severe disabilities,
implementing permissive sexual education that normalizes and encourages casual sexual practices by taking them out of the context of marriage and family,
abrogating parental educational rights by educational institutions, and subjecting families to overreaching state control,
expanding European educational area at the expense of the identities of individual EU countries, their history, culture and national traditions.
Decline in the actual level of education of European schools’ graduates in terms of their knowledge and skills as well as the deepening gap between them and graduates from East Asian countries should sound an alarm bell for ministers of education in EU countries. As conscientious parents and teachers, we demand the abandonment of ideological utopias and return to proven and effective teaching methods and school organization.
We call for the implementation of the basic goal of the school, which is to take care of the full intellectual and personal development of a young person.
Źródło: ratujmyszkole.pl
Dziękujemy za przeczytanie artykułu. Jeśli chcesz wesprzeć naszą działalność, możesz to zrobić tutaj.