Chodzi o rozporządzenie z 17 stycznia, dotyczące m.in. redukcji liczby godzin religii do 1 tygodniowo oraz realizacji tych zajęć tylko na pierwszej lub ostatniej godzinie lekcyjnej. „Rozporządzenie to narusza prawo” – czytamy w opublikowanym stanowisku Koalicji na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły.
„Rozporządzenie to narusza prawo. Ma charakter dyskryminujący uczniów chcących uczęszczać na ten przedmiot, gdyż utrudni im udział w lekcjach. Ponadto doprowadzi do zwolnienia z pracy tysięcy nauczycieli tego przedmiotu” – czytamy w stanowisku Koalicji na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły.
„Uważamy, że to rozporządzenie jest elementem wojny ideologicznej o polską szkołę. Usuwa ono bowiem treści chrześcijańskie z przestrzeni publicznej i ma wszelkie cechy prześladowania za wiarę” – podkreślają podpisani pod stanowiskiem przedstawiciele KROPS.
Przypominają, że jednocześnie – w innym rozporządzeniu – MEN likwiduje Wychowanie do życia w rodzinie i wprowadza tzw. Edukację zdrowotną z modułem edukacji seksualnej.
„W 2025 r. ma być to przedmiot nieobowiązkowy [podobnie jak religia i etyka], ale jednocześnie lekcji edukacji zdrowotnej nie obowiązują takie obwarowania, jak te dotyczące lekcji religii czy etyki, czyli konieczność realizacji zajęć na pierwszej lub ostatniej godzinie lekcyjnej. W praktyce sugeruje to plan wprowadzenia obowiązkowości edukacji zdrowotnej w niedalekiej przyszłości” – zwracają uwagę członkowie Koalicji na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły.
Jak dodają, zgodnie z podstawą programową nowego przedmiotu, uczęszczający na zajęcia uczeń „omawia kwestie prawne i społeczne związane z przynależnością do grupy osób LGBTQ”.
„Wśród «kwestii prawnych i społecznych» środowisk LGBTQ są m.in. postulaty prawa do adopcji dzieci przez pary jednopłciowe czy wprowadzenia do prawa genderowej koncepcji płci (56 i więcej płci)” – zwraca uwagę KROPS.
„Koalicja na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły stanowczo protestuje przeciwko zmianie kształtu polskiej edukacji polegającej na jednoczesnym usuwaniu z niej treści chrześcijańskich i promowaniu postulatów «grupy osób LGBTQ»” – czytamy w opublikowanym stanowisku.
„Jednocześnie Koalicja na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły popiera postulat wprowadzenia w szkole obowiązkowego wyboru dla uczniów: albo lekcja religii, albo etyka. Taka praktyka jest od lat z powodzeniem stosowana w wielu państwach europejskich, gdyż lekcje religii lub etyka to kształcenie dla wartości i wsparcie rozwoju moralnego, co jest jednym z kluczowych elementów dobrego przygotowania uczniów do wejścia w dorosłe życie” – dodają przedstawiciele KROPS, zrzeszającej ponad 80 organizacji.
Źródło: ekai.pl
Dziękujemy za przeczytanie artykułu. Jeśli chcesz wesprzeć naszą działalność, możesz to zrobić tutaj.