Hiszpania: kampania przeciwko głodowi

Pod hasłem “Dziel się tym, co jest ważne” (Comparte lo que importa) 11 lutego odbyła się w Hiszpanii doroczna kampania przeciwko głodowi.

W tym roku skoncentrowana jest na sprawiedliwym podziale żywności. Od ponad 50 lat kampanię organizuje katolicka organizacja pozarządowa Manos Unidas, która w tamtejszym społeczeństwie cieszy się dużym uznaniem.

Ponad 815 milionów ludzi na świecie cierpi głód lub umiera z jego powodu, w tym wiele dzieci. Jednocześnie obserwuje się marnotrawienie, niszczenie i wyrzucanie żywności, szczególnie w krajach rozwiniętych. Spekulacje handlowe dotyczące żywności i dóbr naturalnych nie zważają na ludzkie życie i pozbawiają najsłabszych tego, co niezbędne, aby mogli prowadzić godne życie.

„Trwonienie żywności jest konsekwencją obecnego modelu produkcji oraz utrzymywania stylu życia i konsumpcji, które cechuje indywidualizm, brak zrównoważonego rozwoju i solidarności”, podkreśla Manos Unidas w tegorocznej kampanii. Stąd „należy promować prawo do żywności jako niezbędny warunek do realizacji pozostałych praw. Żywność powinna być produkowana, aby karmić ludzi, a nie produkować energię bądź żywić zwierzęta”. Manos Unidas apeluje do rządów o taką politykę, która zapewniłaby sprawiedliwy model produkcji oraz postawienie dobra wspólnego jako celu każdej działalności ekonomicznej.

Doroczna kampania przeciwko głodowi została poprzedzona piątkowym dobrowolnym postem. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze zbierane są dzisiaj w parafiach. Zostaną przeznaczone na realizację licznych projektów, których celem jest m.in. zwalczanie głodu i ubóstwa, promocja kobiety, edukacja oraz poprawa warunków sanitarnych w krajach biednych. Warto zauważyć, że 87% wpływów pochodzi od osób prywatnych, pozostałe 13% od instytucji publicznych.

M. Raczkiewicz CSsR/Madryt/rv

« 1 »

reklama

reklama

reklama

reklama