„Od serca zranionego do serca otwartego” – jezuicka propozycja przygotowująca do ŚDM

Parę dni temu rozpoczął się Program MAGIS, jezuicka propozycja przygotowująca do Światowych Dni Młodzieży. Do Lizbony zjechało blisko 2 tys. osób z całego świata. Głównym tematem jest „budowanie przyszłości pełnej nadziei”.

Dk. Dominik Dubiel SJ, młody jezuita, dzieli się swoim doświadczeniem wspomnianego spotkania. „Wszystkie propozycje duchowe, jak konferencje czy medytacje, wszystko nawiązuje do tego tematu, do budowania przyszłość pełnej nadziei” – podkreśla dk. Dominik.

Opowiada o przejmującym koncercie formacji Jesuitas Acústico, która połączyła współbraci z całego świata. Dk. Dubiel mówi: „była to modlitwa prowadzona wokół tematu serca. Proponowaliśmy drogę duchową od serca zranionego do serca otwartego, co zostało bardzo dobrze przyjęte przez młodych”. To nie były jednak wszystkie doświadczenia muzyczno-formacyjne. Młody jezuita opowiada o spotkaniu ze współbratem ze Stanów Zjednoczonych.

„Była znakomita konferencja Maika Martineza, to taki amerykańsko-kubański jezuita raper, filozof. O odkrywaniu własnej tożsamości w oczach Boga, też zarapował kilka swoich numerów. Ma znakomitą technikę, rzeczywiście jest świetnym raperem, świetnym artystą, porwał młodych. Nawiązał do tak zwanego fundamentu Ćwiczeń Duchowych i do trzech słów kluczy, które tam się znajdują, czyli chwalić, czcić i służyć. Powiedział o służeniu jako o dawaniu siebie. O chwaleniu Pana Boga nie tylko w konkretnych momentach modlitwy, ale całym swoim życiem. Zwracał dużą uwagę na to, że Bóg jest już obecny w całej rzeczywistości, Bóg jest obecny w naszym życiu w tym wszystkim, co robimy. Więc kładł duży akcent na to, żeby szukać Pana Boga w tym, co się dokonuje w naszym życiu w tym momencie, tu i teraz. I w taki sposób wszystkimi naszymi akcjami, które mają dobrą intencję, chwalimy Pana Boga. Więc myślę, że to był taki punkt kluczowy jego konferencji i chyba, z tego co rozmawiałem też z różnymi osobami, to najmocniej utkwiło im w pamięci" – podkreśla dk. Dominik.

« 1 »

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama