Intensywne badania Internetu

Porozumienie na temat stosowania w przyszłości wspólnego standardu badania profili internautów




Intensywne badania Internetu

Marcin Adamczuk

Niemal równocześnie zostały podpisane dwie umowy dotyczące standardów badań internetowych w Polsce. Najpierw porozumienie na temat stosowania w przyszłości wspólnego standardu badania profili internautów podpisały trzy sieci reklamy internetowej: IDMnet, Ad.net i ARBOmedia. Później doszło do podpisania umowy między firmą I-Metria, a Polskimi Badaniami Internetu na wdrożenie standardu o nazwie Panel Internautów, składającego się z dwóch części: panelu użytkowników domowych oraz użytkowników Internetu w pracy.
- Jako trzy największe internetowe sieci reklamowe w Polsce, chcemy zrealizować jednolite badanie, które dzięki temu stanie się standardem — mówi Monika Bartołd, research manager w IDMnet. Ma być to badanie ankietowe realizowane za pomocą okna pop-up wyświetlanego na stronach witryn należących do tych sieci.
Kwestionariusz będzie zawierał pytania określające cechy społeczno-demograficzne badanych internautów. Niewykluczone, że w badaniu pojawią się również pytania związane z zachowaniami konsumenckimi. Wstępne założenia doboru próby mówią o zebraniu od 300 do 500 ankiet na mniejszych witrynach oraz 1000 ankiet na serwisach o dużym ruchu.

Szczegóły związane z całością realizacji badania znane będą po wyborze instytutu badawczego, odpowiedzialnego za prowadzenie projektu. Do przetargu zostało zaproszonych pięć agencji: ARC Rynek i Opinia, GFK Polonia, I-Metria, SMG/KRC, TNS OBOP.
- Chcemy, aby badanie ruszyło jak najszybciej. Liczymy, że podczas pierwszego forum IAB Polska zaprezentujemy koncepcje badania. Następnie rozpoczniemy prace nad uzyskaniem dla projektu certyfikatu IAB Polska — dodaje Bartołd.
W sprawie jednolitego standardu badań Internetu porozumiały się również Polskie Badania Internetu i firma I-Metria. Standard PBI Panel Internautów będzie składał się z dwóch części: funkcjonującego od września ub.r. panelu użytkowników domowych (Panel Dom) i panelu internautów korzystających z sieci w pracy (Panel Praca)..
- Medium internetowe w Polsce może być po raz pierwszy uznane jako medium, porównywalne i obliczalne, tak jak telewizja, prasa, czy radio — mówi Krzysztof Modzelewski, prezes I-Metrii.

Zasada działania panelu internetowego jest analogiczna do telemetrycznego. Panel Internautów ma umożliwić m.in. identyfikację profilu socjo-demograficznego i aktywności użytkowników sieci oraz zewnętrzną weryfikację i pomiar skuteczności kampanii reklamowych. Zgodnie z podpisaną z PBI umową panel domowy zostanie powiększony do 3000 osób, zaś w celu uzyskania reprezentatywności populacji polskich użytkowników Internetu, zostanie przygotowany panel respondentów korzystających z Internetu w pracy. Obecnie trwają prace nad uzgodnieniem metodologii Panelu Praca. Ma on ruszyć w październiku.


opr. MK/PO

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

reklama

reklama

reklama

reklama