Porozumienie na temat stosowania w przyszłości wspólnego standardu badania profili internautów
Intensywne badania InternetuMarcin AdamczukNiemal równocześnie zostały podpisane dwie umowy dotyczące standardów badań internetowych w Polsce. Najpierw porozumienie na temat stosowania w przyszłości wspólnego standardu badania profili internautów podpisały trzy sieci reklamy internetowej: IDMnet, Ad.net i ARBOmedia. Później doszło do podpisania umowy między firmą I-Metria, a Polskimi Badaniami Internetu na wdrożenie standardu o nazwie Panel Internautów, składającego się z dwóch części: panelu użytkowników domowych oraz użytkowników Internetu w pracy. Szczegóły związane z całością realizacji badania znane będą po wyborze instytutu badawczego, odpowiedzialnego za prowadzenie projektu. Do przetargu zostało zaproszonych pięć agencji: ARC Rynek i Opinia, GFK Polonia, I-Metria, SMG/KRC, TNS OBOP. Zasada działania panelu internetowego jest analogiczna do telemetrycznego. Panel Internautów ma umożliwić m.in. identyfikację profilu socjo-demograficznego i aktywności użytkowników sieci oraz zewnętrzną weryfikację i pomiar skuteczności kampanii reklamowych. Zgodnie z podpisaną z PBI umową panel domowy zostanie powiększony do 3000 osób, zaś w celu uzyskania reprezentatywności populacji polskich użytkowników Internetu, zostanie przygotowany panel respondentów korzystających z Internetu w pracy. Obecnie trwają prace nad uzgodnieniem metodologii Panelu Praca. Ma on ruszyć w październiku. opr. MK/PO |