Wizjoner i męczennik. Św. Maksymilian Kolbe bohaterem kolejnego filmu Fundacji Opoka

Trwają prace nad kolejnym filmem dokumentalnym, którego producentem jest Fundacja Opoka. Będzie on poświęcony postaci franciszkanina, twórcy imperium medialnego i męczennika, o. Maksymiliana Kolbego.

Dokument powstaje w ramach projektu „Polska energia zmienia świat”. Ostrożne szacunki mówią o tym, że pierwszy zrealizowany w ramach tego projektu film, poświęcony kard. Stefanowi Wyszyńskiemu, dotarł do 20 mln gospodarstw domowych na całym świecie, m.in. w Stanach Zjednoczonych, w wielu krajach Ameryki Południowej i Środkowej, ale też w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Indiach i Afryce. Było to możliwe dzięki współpracy z siecią EWTN, która posiada 11 globalnych kanałów telewizyjnych, nadających w 9 językach, 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Celem projektu „Polska energia zmienia świat” – jak mówi ks. Marek Gancarczyk, prezes Fundacji Opoka – jest pokazywanie światowej opinii publicznej polskiej historii za pośrednictwem wielkich postaci. Dlatego bohaterem pierwszego filmu był Prymas Tysiąclecia.

Kolejnym Polakiem, którego Fundacja Opoka chce pokazać światu, jest o. Maksymilian Kolbe, założyciel Rycerstwa Niepokalanej, miesięcznika „Rycerz Niepokalanej” i Radia Niepokalanów, męczennik obozu w Auschwitz. Gigant ducha, którego skrajnie brutalne warunki panujące w obozie Auschwitz nie tylko nie złamały, ale wyniosły na szczyty świętości. „Można powiedzieć – dodaje ks. Gancarczyk – że jego energia ducha zmieniła świat”.

Film – podobnie jak poprzednia produkcja – powstaje we współpracy z Towarzystwem Projektów Edukacyjnych. Partnerami filmu są polskie fundacje dbające o odpowiedni wizerunek naszego kraju na świecie, w tym Fundacja PGE. O pracach nad filmem będziemy na bieżąco informować.


Materiał powstał w ramach projektu „Polska energia zmienia świat” dzięki wsparciu Partnerów: Fundacji PGE, Fundacji PZU, dofinansowaniu ze środków Instytutu Dziedzictwa Myśli Narodowej im. Romana Dmowskiego i Ignacego Jana Paderewskiego w ramach Funduszu Narodowego; Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego i Funduszu Patriotycznego oraz Sponsorów ENEA S.A. , KGHM Polska Miedź. Mecenasem Projektu jest Tauron Wytwarzanie S.A. Partnerem medialnym jest telewizja EWTN.

« 1 »

reklama

reklama

reklama