Akcja Katolicka zwiększa obecność w mediach tradycyjnych i społecznościowych

Wizerunek Kościoła w środkach masowego przekazu, media społecznościowe, teksty i fotografie dziennikarskie – to główne tematy warsztatów dla członków Akcji Katolickiej, które odbyły się w sobotę na UKSW w Warszawie.

Wśród prelegentów znaleźli się: ks. Paweł Rytel – Andrianik, rzecznik Konferencji Episkopatu Polski, prof. UKSW dr hab. Monika Przybysz, Paweł Rozwód, były zastępca redaktora naczelnego PAP, Biuro Prasowe Konferencji Episkopatu Polski oraz Sławomir Dynek, dziennikarz radiowy, prasowy i fotoreporter.

W swoim wykładzie prof. Monika Przybysz, zwróciła uwagę na potrzebę zaangażowania Akcji Katolickiej na obszarze mediów społecznościowych oraz uwrażliwiła odbiorców na poszanowanie prawdy w cyberprzestrzeni. Prelegentka zaakcentowała, że w obecnej dobie: „naszym obowiązkiem i powołaniem jest prostowanie fałszywych informacji”.

O potrzebie niesienia Chrystusa za pomocą podstawowych narzędzi komunikacji społecznej, jak np. smartfon, mówił ks. Paweł Rytel-Andrianik. Rzecznik Episkopatu zaznaczył, że: „Akcja Katolicka jest akcją, a następnie reakcją. Państwo jako Akcja możecie wprowadzać nowe trendy w przestrzeń medialną”. Podkreślił, że w każdej diecezji powinni funkcjonować odpowiednio przygotowani rzecznicy AK.

Red. Paweł Rozwód omówił strukturę tekstu dziennikarskiego, wskazał elementy, które wpływają na atrakcyjność informacji oraz poprawiają skuteczny przekaz medialny. „Istotne jest, by tekst był zrozumiały i interesujący dla czytelnika. Nie mniej ważna jest rzetelność i precyzyjność przekazywanych informacji” – mówił red. Rozwód. Dodał również, że do skutecznej komunikacji niezbędne jest wykorzystywanie mediów społecznościowych.

Na zakończenie warsztatów prezes KIAK Urszula Furtak otworzyła profil Akcji Katolickiej na Facebooku.

www.facebook.com/Akcja-Katolicka-w-Polsce

Artur Dąbrowski – Rzecznik Akcji Katolickiej w Polsce/ BP KEP

« 1 »

reklama

reklama

reklama