W ciągu ostatniego roku zarówno Gość Niedzielny jak i Tygodnik Powszechny odnotowały wyraźny wzrost sprzedaży.
W ciągu ostatniego roku zarówno „Gość Niedzielny” jak i „Tygodnik Powszechny” odnotowały wyraźny wzrost sprzedaży – ponad 3 proc. „Gość” sprzedaje się w liczbie 119 tys. egz, a „Tygodnik Powszechny” – 30 tys. egz. Są to jedyne tygodniki opinii na polskim rynku, których sprzedaż wzrasta.
„Gość Niedzielny” od lat znajduje się na szczycie rankingu sprzedaży tygodników opinii. Tak też jest i obecnie. Według ostatnich, kwietniowych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, „Gość” odnotował wzrost sprzedaży o ponad 3 proc. w porównaniu z kwietniem ubiegłego roku i blisko 9 proc. w stosunku do marca bieżącego roku. Daje to średnią cotygodniową sprzedaż ogółem na poziomie 119 tys. 173 egz.
Na drugim miejscu rankingu znalazła „Polityka”, której udało się minimalnie przebić próg 100 tys. (100 tys. 007 egz., spadek o 3,69 proc. w porównaniu do kwietnia zeszłego roku). Trzeci „Newsweek Polska” zanotował sprzedaż ogółem wysokości 78 tys. 235 egz. przy spadku o 15,46 proc. Dalej - „Sieci” z wyraźnie już słabszym wynikiem 42 tys. 211 egz. przy spadku o 7,97 proc. i „Do Rzeczy” (33 tys. 734 egz., spadek o 4,70 proc.), „Tygodnik Powszechny” (30 tys. 033 egz., wzrost o 3,86 proc.) i - z największym w zestawieniu procentowym spadkiem - „Gazeta Polska” (21 tys. 338 egz., spadek o 26,08 proc.). W końcu stawki uplanowały się: "Przegląd" (16 tys. 265 egz., spadek o 6,5 proc.) i "Wprost" (14 tys. 798 egz., spadek o 14,65 proc.).
Statystyki ZKDP opublikowały wirtualnemedia.pl
mp, wirtualnemedia.pl, gosc.pl / Warszawa