Film o kard. Wyszyńskim dotarł do ponad 20 mln gospodarstw domowych na całym świecie

Wyprodukowany przez Fundację Opoka film „Będziesz miłował” prezentujący historię kard. Stefana Wyszyńskiego dotarł już do ponad 20 mln gospodarstw domowych na całym świecie.

Emisja filmu odbyła się przez sieć EWTN. Posiada ona 11 globalnych kanałów telewizyjnych, które nadają w 9 językach, 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Trafiają do ponad 350 milionów gospodarstw domowych w ponad 145 krajach.

Film „Będziesz miłował” widzowie w Stanach Zjednoczonych, Afryce, Indiach i Wielkiej Brytanii zobaczyli w listopadzie ubiegłego roku. Oszacowano wtedy, że produkcja dotarła do 9-12 mln widzów. Ostatnio miały miejsce emisje dla widowni hiszpańskojęzycznej w Ameryce Łacińskiej i w Hiszpani oraz niemieckojęzycznej w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Tutaj rachunki oglądalności wskazują na 8,11 mln gospodarstw hiszpańskojęzycznych i 0,62 mln niemieckojęzycznych. 

Aby obliczyć oglądalność, brano po uwagę premierę, emisje powtórkowe oraz opierano się na oficjalnych statystykach FCC dotyczących rynku telewizji tematycznych, a także na specyfice i nawykach widzów konkretnych krajów. 

W sumie film „Będziesz miłował” dotarł już do ponad 20 mln gospodarstw domowych. Jak dodano w zestawieniu, jest to jednak szacunek bardzo ostrożny. 

Film „Będziesz miłował” pokazuje życie bł. kard. Stefana Wyszyńskiego na tle historii Polski. Ukazana została niezłomna postawa kard. Wyszyńskiego wobec panującego po II wojnie światowej systemu komunistycznego, jego zaangażowanie w obronę godności człowieka, odważne upominanie się o podstawowe prawa każdej istoty ludzkiej. W inscenizacjach pokazano kontekst czasów PRL, atmosferę ciągłej presji i osaczenia. Jest to sposób na opowiedzenie światu historii wielkiego Polaka, ale także zapoznanie widzów z historią Polski, która nie jest powszechnie znana.

Emisje w sieci EWTN rozpoczęły się 20 listopada 2021 roku. Uroczysta premiera filmu odbyła się natomiast 22 lutego 2022 r. w Warszawie.

Film powstał przy współpracy z Towarzystwem Projektów Edukacyjnych. Partnerami filmu są: Fundacja PGE, Fundacja PKO Banku Polskiego, Fundacja ENEA, Fundacja TAURON.

 

« 1 »

Tu możesz nas wesprzeć

Darowizna

reklama

Pekao