Kolejki na odprawach. Lotnisko Chopina usprawni odloty pasażerów

Lotnisko Chopina wdroży rozwiązania, które wpłyną na zmniejszenie kolejek pasażerów do m.in. odprawy paszportowej i kontroli bezpieczeństwa – przekazał w poniedziałek PAP prezes Polskich Portów Lotniczych (PPL) Stanisław Wojtera.

Jak poinformowały zarządzające warszawskim Lotniskiem Chopina Polskie Porty Lotnicze, lotnisko „w bardzo szybkim tempie zbliża się do wyrównania, a nawet przekroczenia wyników pasażerskich z 2019 roku”. „Na koniec maja stopień odbudowy ruchu wynosił 96 procent, każdego dnia odlatuje z niego między 20 a 30 tys. osób” – poinformował Stanisław Wojtera. Dodał, że Lotnisko Chopina zbliża się do granicy przepustowości.

„Zespół Lotniska Chopina i PPL cały czas wdraża nowe rozwiązania i usprawnia procesy, które wpływają nie tylko na punktualność, ale też wygodę naszych klientów – pasażerów i linii lotniczych” – podał. I dodał, że wkrótce Lotnisko Chopina wdroży rozwiązania, które wpłyną na zmniejszenie kolejek; „będzie to m.in. system wspomagający kolejkowanie pasażerów”.

„W godzinach szczytowych, kiedy jest najwięcej odlotów, mogą pojawić się spiętrzenia – zwłaszcza w takich wąskich gardłach, jak punkt kontroli bezpieczeństwa” - wskazał. „Apelujemy do pasażerów, aby zaplanować wcześniejszy przyjazd na lotnisko: 2 godziny dla lotów średniodystansowych, a 3 godziny dla lotów dalekodystansowych i międzykontynentalnych” – podał Wojtera.

Zdaniem prezesa opóźnienia, które mają miejsce na Lotnisku Chopina, nie są generowane przez port. „Najwięcej opóźnień powstaje za granicą – część z nich to przepustowość przestrzeni powietrznej, a część to opóźnienia na innych lotniskach. Może więc powstać efekt domina – jeśli opóźni się samolot na wylocie, to przyleci spóźniony do Warszawy, i dlatego siłą rzeczy – wyleci opóźniony w drogę powrotną” – wyjaśnił.

PPL przekazało, że zgodnie z danymi Europejskiej Organizacji ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej (Eurocontrol), Lotnisko Chopina w Warszawie od 15 marca do 15 maja utrzymuje się w europejskiej czołówce lotnisk pod względem punktualności, zajmując od 2. do 6. miejsca wśród europejskich lotnisk sklasyfikowanych przez tę organizację.

„Średnia punktualność w tym okresie na Lotnisku Chopina wyniosła 77,9 proc. (77,6 proc. przyloty i 78,2 proc. odloty). Najlepszy okres to 12-21 marca, gdzie średnia punktualność wyniosła 88 proc. W Europie lepsze statystyki osiągnęło wtedy tylko lotnisko w Helsinkach” – podały PPL.

Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w Polsce. W ubiegłym roku odprawiono tam ponad 14,4 mln podróżnych. Eurocontrol skupia 41 państw, w tym Polskę.

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

reklama

reklama

reklama