Tablice z zakazem wstępu dla wyznawców Chrystusa pojawiły się przed wioskami w stanie Chhattisgarh. Zgodę na takie działanie wydał miejscowy Sąd Najwyższy. W Chhattisgarh rządzi nacjonalistyczna partia BJP. Chrześcijanie stanowią tam 2 proc. mieszkańców.
Stanowy Sąd Najwyższy wydał swoją decyzję pod koniec października.
„Te tablice, które spychają grupę ludzi do rangi obywateli drugiej kategorii, stanowią najbardziej dzielącą granicę, jaką kraj widział od czasu podziału Indii”
– napisano w oświadczeniu Kościoła syromalabarskiego.
Przymusowy powrót
Wspólnota zaapelowała do Sądu Najwyższego Indii o uchylenie wyroku stanowego SN. Podkreślono, że „orzeczenie to musi zostać zaskarżone do Sądu Najwyższego w kraju, w którym nie ma zakazu linczu, mordów, prześladowania dalitów i adivasi oraz osób przeprowadzających przymusowe nawracanie w ramach ruchu Ghar Wapsi”.
Dalici są najniższą kastą w Indiach, adivasi to zbiorcze określenie plemion tubylczych. Natomiast „Ghar wapsi” – dosłownie tłumaczone jako „powrót” – to kampania radykalnych hinduistów, mająca na celu przymusowe nawracanie na hinduizm osób innych religii. Dalitowie i adiwasi stanowią około 45 proc. populacji stanu Chhattisgarh.
Pięć dopuszczalnych religii
Kościół syromalabarski mający swoją siedzibę w Kerali, jest jednym z największych i najbardziej wpływowych katolickich Kościołów wschodniosyryjskiej tradycji liturgicznej w Indiach. Chrześcijanie stanowią ponad 18 proc. wśród 35 mln mieszkańców Kerali.
Chhattisgarh w środkowo-wschodnich Indiach istnieje od 1 listopada 2000 r. Jego terytorium wydzielone zostało ze stanu Madhya Pradesh. Zamieszkuje go 31 mln osób, a chrześcijanie stanowią niewielką mniejszość liczącą 2 proc. populacji. Stanem rządzi nacjonalistyczna Bharatiya Janata Party. Ugrupowanie to sprzyja ideologii hindutwy zakładającej, że w Indiach jest miejsce dla pięciu tradycyjnych religii, ale nie ma go dla chrześcijan, a także muzułmanów.
Źródło: KAI
Dziękujemy za przeczytanie artykułu. Jeśli chcesz wesprzeć naszą działalność, możesz to zrobić tutaj.