Jezus gromadzi swoją owczarnię

Propozycja aktywizacji dzieci w kl. III

METODY  AKTYWIZUJĄCE  W  KATECHEZIE
RELACJE  I  SCENARIUSZE

Katarzyna  Wawrzyniak

Jezus  gromadzi  swoją  owczarnię
(proste  formy  plastyczne)

W klasie trzeciej szkoły podstawowej często wraca się do tekstów mówiących o dobrym Pasterzu, owcach i Owczarni. Tematy te dla dzieci mieszkających w wielkim mieście są bardzo trudne, gdyż zdarza się tak, że owce i pasterza dzieci znają jedynie z ilustracji bądź telewizji. Postanowiłam przygotować uczniów do tych tematów poprzez proste działania plastyczne.

Dzieci - jako zadanie domowe - miały przynieść do klasy wełnę w ulubionym kolorze. Ich zadaniem było wykonanie z tej wełny owieczki. Jako pomoc służył bardzo prosty szablon, składający się z dwóch form owieczki i uszu. Z bloku dzieci wycinały szablon, sklejały go, przyklejały uszy i oklejały kolorową wełną. Na pracę tę przeznaczyłam 30 minut.

Tak przygotowane owieczki w rękach dzieci brały udział w krótkiej dramie. Klasa stała się na chwilę łąką, dzieci owieczkami, a jeden z uczniów, z którym umówiłam się wcześniej, był pasterzem starającym się zagonić owce do owczarni. Zabawa trwała około 8 minut.

Podsumowanie odbyło się na następnym spotkaniu. Dzieci analizowały zabawę, nazywały poszczególne osoby i zadanie, a także niektóre zachowania.

Dzięki życzliwości innych nauczycieli nasze małe owieczki zostały umieszczone w klasie. Były wielokrotnie jeszcze wykorzystywane do teatru cieni czy innych metod dramowych. Po takiej pracy dzieci o wiele lepiej pamiętały i rozumiały słowa Jezusa dotyczące Dobrego Pasterza i Jego Owczarni.

opr. mg/ab

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

reklama

reklama

reklama