Zdania niedokończone

Zastosowanie metod dyskusyjnych podczas katechez i spotkań grup parafialnych

Wydział Teologii UWM w Olsztynie

METODY DYSKUSYJNE
PODCZAS KATECHEZ I SPOTKAŃ GRUP PARAFIALNYCH

18. ZDANIA "NIE DOKOŃCZONE"

Przebieg zajęć:

  • Uczniowie na kartce papieru wpisują pionowo numery od 1 do ...
  • Katecheta czyta początek zdania (podając jego numer), a uczniowie pod danym numerem wpisują własną propozycję dokończenia tego zdania. Powinna to być odpowiedź spontaniczna, pierwsza myśl, skojarzenie. Pracę tę uczniowie wykonują anonimowo.
  • Następnie zbieramy kartki uczniów. Wybieramy sekretarza, który odczytuje zdanie i dokończenia zaproponowane przez poszczególne osoby.
  • Uczniowie powinni ustosunkować się do tych wypowiedzi.
  • Następnie przechodzimy do kolejnego zdania i postępujemy podobnie.
  • Podsumowanie, wyciągnięcie wniosków dla życia.

Przykład:

  • Gdy idę do kościoła, to ...
  • Eutanazja jest ...
  • Seks przed ślubem ...

Zaproponowana metoda pracy pozwala uczniom na udzielenie szczerych
i autentycznych odpowiedzi. Katechecie pozwala na poznanie poglądów swoich wychowanków.

opr. ab/ab

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

reklama

reklama

reklama

reklama