Wydział Teologii UWM w Olsztynie
METODY DYSKUSYJNE
PODCZAS KATECHEZ I SPOTKAŃ GRUP PARAFIALNYCH
18. ZDANIA "NIE DOKOŃCZONE"
Przebieg zajęć:
- Uczniowie na kartce papieru wpisują pionowo numery od 1 do ...
- Katecheta czyta początek zdania (podając jego numer), a uczniowie pod danym numerem wpisują własną propozycję dokończenia tego zdania. Powinna to być odpowiedź spontaniczna, pierwsza myśl, skojarzenie. Pracę tę uczniowie wykonują anonimowo.
- Następnie zbieramy kartki uczniów. Wybieramy sekretarza, który odczytuje zdanie i dokończenia zaproponowane przez poszczególne osoby.
- Uczniowie powinni ustosunkować się do tych wypowiedzi.
- Następnie przechodzimy do kolejnego zdania i postępujemy podobnie.
- Podsumowanie, wyciągnięcie wniosków dla życia.
Przykład:
- Gdy idę do kościoła, to ...
- Eutanazja jest ...
- Seks przed ślubem ...
Zaproponowana metoda pracy pozwala uczniom na udzielenie szczerych
i autentycznych odpowiedzi. Katechecie pozwala na poznanie poglądów swoich wychowanków.
opr. ab/ab
«
‹
1
›
»
oceń artykuł