Wydział Teologii UWM w Olsztynie
METODY DYSKUSYJNE
PODCZAS KATECHEZ I SPOTKAŃ GRUP PARAFIALNYCH
13. TECHNIKA SŁOWA PRZYPADKOWEGO
Przebieg zajęć:
- Uczniowie zapisują konkretny problem, który powinien być rozwiązany.
- W losowy sposób dobierają słowa przypadkowe, które mają stać się podstawą do utworzenia odległych "bocznych" skojarzeń. Nie mogą to być specjalnie dobrane słowa, które nam z jakichś powodów odpowiadają, ale słowa wylosowane z encyklopedii, leksykonu lub słownika ortograficznego, najlepiej rzeczowniki pospolite, które prowokują wiele skojarzeń.
- Następnie każdy uczeń odpowiada w myślach na pytanie:
- jakie skojarzenie w związku z tym problemem (tematem katechety) nasuwa mi wylosowane słowo?
- jakie pomysły, idee lub kierunki myślenia sugeruje?
Ostatecznie uczniowie zapisują na tablicy konkretne pomysły, rozwiązania powstałe pod wpływem skojarzeń ze słowem przypadkowym.
Dyskusja, konfrontacja rozwiązań. Wybór właściwych.
Rozwiązanie problemu.
Wyciągnięcie wniosków dla życia.
opr. ab/ab
«
‹
1
›
»
oceń artykuł