Pekao
Strona główna
opoka.news opoka.photo opoka.org.pl


McCann lepszy od Małysza

Iwona Lisek-Woubishet

Kampania społeczna „Przeciwko przemocy w rodzinie”, zrealizowana przez agencję McCann-Erickson Polska, zdobyła Nagrodę Mediów Niptel 2001. Przyznano ją podczas odbywających się w Gdańsku VIII Spotkań Medialnych Niptel 2001 — za „medialny wyraz perspektywicznego myślenia, przeciwstawianie się złu i odpowiedni wybór formy i treści przekazu”.

Kampanię trwającą od kwietnia do lipca, w której wykorzystano telewizję, outdoor i prasę, zainicjowały Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Fundacja „Dzieci Niczyje” oraz Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy „Niebieska Linia”. Bohaterką nagrodzonej kampanii była mała dziewczynka, karmiąca misia, który nie chce jeść. „Widzisz, do czego mnie doprowadziłeś” — to główny przekaz w reklamie, której zadaniem było nie tylko uświadomienie nam problemu okrucieństwa w rodzinie, ale uwrażliwienie na zło.

Wśród nominowanych do Nagrody Mediów Niptel 2001 znaleźli się również: telewizja TVN (Fakty), Waldemar Dziki i film „W pustyni i w puszczy”, Encyklopedia Multimedialna PWN, Porozumienie Rozgłośni Radiowych „Przemawia za radiem”, Adam Małysz (postawa wobeć mediów), kanał informacyjny TVN 24, Radio Zet, Mariusz Walter oraz Serwis MP3 Wirtualnej Polski.

Przyznawany od siedmiu lat laur, otrzymują osoby, firmy lub instytucje, które swoją działalnością wpływają na kształt rynku mediów w Polsce, poruszają w ramach swej działalności ważne i aktualne społecznie tematy. W skład kapituły konkursowej wchodzą zdobywcy nagród z lat ubiegłych, a także przedstawiciele głównego organizatora imprezy - gdańskiej firmy Profilm.

W poprzednich latach nagrodę tę przyznano m.in. Radiu RMF FM, Telewizji Polskiej S.A. (w tym roku nie wzięła udziału w konkursie), a w kategorii indywidualnej - Wiesławowi Walendziakowi. W ubiegłym roku laur przyznano pośmiertnie ks. Józefowi Tischnerowi za jego znaczącą obecność w polskim życiu publicznym i medialnym.

Spotkania Medialne Niptel, organizowane od początku lat 90. miały początkowo charakter roboczego, komercyjnego spotkania osób związanych z branżą medialną. Obecnie stały się ważnym forum spotkań i dyskusji panelowych odbywających się pod nazwą Okrągły Stół Mediów. W tym roku tematem przewodnim była globalizacja mediów i jej wpływ na tożsamość polskiej kultury w środkach masowego przekazu.


opr. MK/PO

 
Kliknij aby zobaczyć dokumenty zawierające wybrany tag: etyka dzieci biznes reklama przemoc reklama społeczna akcja