Zapowiedź Festiwalu wraz z biogramami wykonawców
Dyrekcja Festiwalu: Cezary Zych (0603 858 882)
Kierownictwo muzyczne: Ewa i Aureliusz Golińscy (0603 858 404)
Szef Biura Festiwalu: Dorota Puszkiel (0603 858 909)
Patronat honorowy:
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
W tym roku zaprosiliśmy
Accademia Strumentale Italiana
Zespół powstały w roku 1981 w Weronie. Jej założycielami byli Patrizia Marisaldi i Alberto Rasi z intencją przywołania atmosfery słynnej starożytnej akademii. Repertuar zespołu kncentrował się wokół muzyki wokalnej i instrumentalnej renesansu i baroku. Zespół działa w różnych składach od tria po małą orkiestrę kamerlną i w czasie swej ponad dwudziestoletniej historii wystąpił na wielu europejskich i amerykańskich festiwalach muzyki dawnej. Członkowie zespołu pojawiają się regularnie w składach tak słynnych formacji jak Amsterdamska Orkiestra Barokowa, Hesperion XXI, La Reverdie, Il Concerto Palatino, L'Europa Galante, Suonatori della Gioiosa Marca. Accademia Strumentale Italiana współpracowała przez wiele lat z Radiem i Telewizją Szwajcarii Romańskiej w Lugano (Rete 2), a od 1993 roku nagrywała dla włoskiej wytwórni Stradivarius i szwajcarskiej DIVOX. Od roku 1991 kierownictwo muzyczne zespołu sprawuje Alberto Rasi, a jego skłąd opiera się na consorcie viol da gamba i lutni, do których dołączają w miarę potrzeb śpiewacy i inni instrumentaliści. Nagrania Accademii uzyskały wiele międzynarodowych wyróżnień. Szczególnym uznaniem krytyków i publiczności cieszyły się płyty zrealizowane przy udziale Roberty Invernizzi. Właśnie z nią Accademia Strumentale Italiana pojawiła się w Polsce w ramach festiwalu Muzyka dawna — persona grata.
Alberto Rasi
Urodził się w mieście Romea i Julii, gdzie mieszka do dziś. Należy do pierwszego pokolenia włoskich muzyków, którzy poświęcili się wykonawstwu stylowemu. Uczył się gry na violi i violone w bazylejskiej Schola Cantorum pod kierunkiem Jordi Savalla oraz w Konserwatorium w Genewie pod kierunkiem Arianne Maurette. Od roku 1978 jego nazwisko pojawia się w składach europejskich zespołów muzyki dawnej - Amsterdam Baroque Orchestra, Sonatori de la Gioiosa Marca, Hesperion XX, Clemencic Consort, Hannover Baroque Ensemble. W 1981 roku założył wraz z żoną, Patrizią Marisaldi, zespół Accademia Strumentale Italiana, z którym koncertował w wielu krajach Europy i z którym dokonał licznych nagrań płytowych. W 1999 roku założył w Weronie orkiestrę Il Tempio Armonico, której jest głównym dyrygentem. Obecnie w Conservatorio di Verona prowadzi klasę violi da gamba.
Alexis Kossenko
Flecista absolutny — gra na wszystkich typach fletów. Jako czternastolatek ukończył konserwatorium na flecie poprzecznym, lecz później w Paryżu i Amsterdamie studiował grę na fletach historycznych - poprzecznych oraz prostych.
Dzięki swej wszechstronności Alexis zapraszany był od początku kariery do współpracy przez orkiestry symfoniczne: Philharmonie der Nationen, Ensemble Orchestral de Paris, Ensemble Orchestral de Basse Normandie, Orchestre de Bretagne, Orchestre d'Auvergne. Występował z orkiestrami romantycznymi: Anima Aeterna, Orchestre Révolutionaire et Romantique; zabiegały o niego zespoły barokowe i klasyczne: Capriccio Stravagante, La Grande Ecurie et la Chambre du Roi, Le Concert d'Astrée, Mozart Akademie. Pracował pod dyrekcją między innymi Tona Koopmana, Roya Goodmana, Johna Eliota Gardinera, Jos van Immerseela, Mścisława Rostropowicza, Josa van Veldhovena, Emmanuelle Haime, Fabio Biondiego. Brał udział w nagraniu kilkudziesięciu płyt, w tym jako solista niezwykle trudnego koncertu fletowego Carla Nielsena. Od kilku lat stoi na czele dwóch zespołów muzyki dawnej: La Bergamasca i Les Musiciens de Monsieur Croche. Z Arte dei Suonatori współpracuje od roku 2000 i nagrał z nami płytę z koncertami fletowymi C.Ph.E. Bacha. Kolejne nagrania tuż po festiwalu.
Aline Zylberajch
Po ukończeniu konserwatorium w Paryżu kontunuowała nauke gry na klawesynie u Tona Koopmana w Amsterdamie i w Bostonie u Johna Gibbonsa. Grywała z wieloma orkiestrami, zespołami kameralnymi, solistami, opanowując wszystkie możliwe formy muzyczne od oratorium, francuskiej opery, po solowe pieśni, muzykę kameralną i solową. Brała udział w nagraniu około 50 płyt, a wśród jej ostatnich dokonań znalazły się dwie płyty - Frobergera i François Couperina „Portrait de l'Amour” - nagranie to zostało jednomyślnie docenione przez krytykę (Diapason d'or, 10 de Répertoire, Choc du Monde de la Musique, Recommandé par Classica, Gramophone, Early Music Review) oraz sonaty Domenico Scarlattiego zarejestrowane na pianoforte Cristoforiego, którym przyznano Diapason d'Or.
Aktualnie Aline Zylberajch uczy gry na klawesynie w Conservatoire National de Région de Strasbourg. Zapraszana jest też do udziału w mistrzowskich kursach we Francji, Hiszpani, Polsce, USA, Chorwacji, Meksyku, Japonii. Od trzech lat regularnie współpracuje z orkiestrą Arte dei Suonatori.
Allan Rasmussen
W Kopenhadze w protestanckim Frederiksberg Kirke usłyszeć można w czasie nabożeństw grę jednego z ciekawszych organistów i klawesynistów europejskich, Allana Rasmussena. Nim jednak został organistą i dyrektorem do spraw muzycznych tego kościoła, studiował w Królewskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze. Jako solista występował, między innymi, z Concerto Copenhagen, Collegium Musicum, Helsingborg Symphony Orchestra oraz Tivoli Symphony Orchestra. W roku 1999 otrzymał nagrodę doroczna Duńskiej Krytyki Muzycznej. Od roku 2002 należy do żelaznego składu Arte dei Suonatori, występując na naszych festiwalach w roli solisty oraz w grupie basso continuo.
Wraz z przyjaciółmi założył kwartet Baroque Fever, z którym występował na wielu europejskich festiwalach.
Anneke Veenhoff
Ukończyła fortepian i dyrygenturę chóralną w Konserwtorium w Groningen. Następnie studiowała w Konserwatorium im. Rimskiego Korsakowa w Petersburgu i w Królewskim Konserwatorium w Hadze, koncentrując się już na klasycznym i wczesnoromantycznym repertuarze wykonywanym na historycznych instrumentach. Artystka występowała na wielu koncertach w Holandii i poza jej granicami jako solistka jak i członkini zespołów. Jako solistka zadebiutowała w 2002 roku w głównej sali Concertgebouw, gdzie w Koncertach Fortepianowych C.P.E. Bacha, akompaniowała jej New Dutch Academy pod batutą Simona Murphy'ego. W 2003 roku z Kwartetem André występowała na Holenderskim Festiwalu Muzyki Dawnej w Utrechcie, a z sopranistką, Marią Skibą, wykonywała w Polsce Winterreise Schuberta. Razem ze skrzypaczką Alidą Schat, Anneke koncertowała na Prinsengracht Festival w Amsterdamie, a w jubileuszowym roku Mozarta wystąpiła z recitalem we Frits Philips Music Centre w Eindhoven i w Diligentii w Hadze. Wiele jej koncertów tranmitowało radio, zaś jej nazwisko pojawiło się też na dwupłytowym albumie «Oranje en de Muziek». Jest członkiem Opery Barokowej w Amsterdamie, lecz równolegle z pianistycznym powołaniem Anneke pracuje jako dyrygent chóru i orkiestry Sempre Crescendo w Leiden oraz Dissonant w Amsterdamie.
Bas van Hengel
Studiował w Sweelinck Conservatorium w Amsterdamie u Dymitra Ferschtmana i Maartena Mosterta. Kontynuował studia w grze na wiolonczeli barokowej u Woutera Möllera. Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich wiolonczelowych oraz poświęconych muzyce kameralnej i dawnej, prowadzonych przez Colina Carra, Williama Pleetha, Orpheus Quartett, Bartholda Kuijkena, Lucy van Dael Jaapa ter Lindena. Bas gra w wielu orkiestrach barokowych w Holandii, Belgii, Niemczech i Polsce, prócz Arte dei Suonatori to Concerto d'Amsterdam, Orchestra van Wassenaer, Musica ad Rhenum, Netherlands Bach Orchestra, Anima Eterna , Das Kleine Konzert, La Stravaganza Köln i Le Parlement de Musique. Jest współzałożycielem kameralnego zespołu La Clementina złożonego z klasycznych istrumentów smyczkowych oraz zespołu barokowego Ensemble Phoebus Amsterdam. Prócz tego jest członkiem The Northern Consort w Groningen. W 1999 roku zdobył nagrodę w kategorii kameralnej wraz z Kwartetem André oraz solowej na Konkursie Musica Antiqua, stanowiącym część Flanders Festival w Brugii. Przyznano mu także trzecią nagrodę i nagrodę publiczności na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej Van Wassenaara w Hadze w 2002 roku.
Claudia Pasetto
Jest absolwentką Konserwatorium w Weronie, gdzie uczyłs się pod kierunkiem Nanneke Schaap, Paolo Pandolfo i Alberto Rasiego. Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Lorenza Duftschmida i Jordi Savalla.
Współpracuje z wieloma znanymi zespołami, między innymi z La Reverdie, Armonico Tributo, Clemencic Consort, Capella Artemisia, Mala Punica, Accentus i oczywiście Accademia Strumentale Italiana. Nagrywa dla Radia i Telewizji Szwajcarii Romańskiej (Rete 2) oraz dla wytwórni Arcana, Tactus, Stradivarius, Naxos, Erato. Koncertuje na całym świecie, a oprócz tego uczy gry na swoim instrumencie w Konserwatorium G. Steffani w Castelfranco Veneto
Nicole van Bruggen-Harris
Po ukończeniu klasy klarnetu w New South Wales Conservatorium w Sydney rozpoczęła studia podyplomowe w zakresie klarnetu klasycznego oraz gry na instrumentach historycznych u Erica Hoepricha w Królewskim Konserwatorium w Hadze, które ukończyła w 1997 roku. Specjalizuje się w grze na historycznym klarnecie, basset hornie i szałamaji. Jest założycielem Kwartetu André, kameralnego zespołu specjalizującego się w wykonawstwie osiemnastowiecznej muzyki z udziałem klarnetu. Z zespołem tym zdobyła nagrodę na konkursie Flanders Festival w Brugii w 1999 roku. Kwartet André uczestniczył też w wielu ważnych koncertach i festiwalach - Network Series Holenderskiego Towarzystwa Muzyki Dawnej, na festiwalach w Barcelonie, Utrechcie, występowała również w Muzeum Instrumentów w Brukseli. Równolegle Nicole współpracuje z wieloma zespołami kameralnymi i orkiestrami grającymi na historycznych instrumentach. Ostatnie koncerty to występ w Ermitażu na Petersburskim Festiwalu Muzyki Dawnej oraz wykonanie solowej partii Koncertu klarnetowego Johanna Stamitza z towarzyszeniem The New Dutch Academy w De Doelen w Rotterdamie.
Trio Van Bruggen - Van Hengel - Veenhoff to specjaliści w dziedzinie muzyki dawnej i historycznej praktyki wykonawczej, którzy przywracają do życia zapomniany repertuaru z przełomu XVIII i XIX wieku przeznaczony na klasyczny klarnet, wiolonczelę i fortepiano. Pasja badawcza muzyków sprawiła, że światło dzienne ujrzało wiele mistrzowskich dzieł. Odkryli na przykład znakomite trio holenderskiego kompozytora Ruppe'go i kilka dzieł Antona Eberla, który za życia należał do wiodących kompozytorów europejskich i porównywano go często z Beethovenem.
Wkrótce po założeniu tria, w 2001 roku, zespół uhonorowany został trzema nagrodami na Międzynarodowym Konkursie Van Vassenaera. Muzycy występowali z powodzeniem zarówno w Holandii na Festiwalu Muzyki Dawnej w Utrechcie i na Festivalu Prinsengracht w Amsterdamie, jak w innych państwach europejskich.
Trio dokonało wielu nagrań dla radia holenderskiego i BBC, a niedawno nagrało swą pierwszą płytę dla wytwórni Ramee z Grande Sonata Antona Eberla,.
Oprócz wspólnej pracy w zespole członkowie zespołu działają również jako soliści i wykonywali koncerty z towarzyszeniem New Dutch Academy i Orchestra Van Wassenaer w amsterdamskim Concertgebouw, Vredenburg w Utrechcie i De Doelen w Rotterdamie.
Bas van Hengel otrzymał nagrodę za solową grę na wiolonczeli konkursie przy Festiwalu Muzyki Dawnej Musica Antiqua w Brugii w 1999 roku, a razem z Nicole van Bruggen i Kwartetem André był laureatem nagrody w kategorii muzyki kameralnej.
Gospodarz festiwalu — orkiestra Arte dei Suonatori
Należy dzisiaj do czołówki polskich orkiestr grających na instrumentach dawnych i jest wśród polskich zespołów barokowych formacją koncertującą najczęściej i najregularniej. Dzięki systematycznej, intensywnej pracy oraz dzięki artystycznym kontaktom z najwybitniejszymi muzykami europejskimi, amerykańskimi i japońskimi orkiestra wypracowała swój własny, indywidualny styl wykonawczy, charakteryzujący się pięknym brzmieniem, żywiołową, a jednocześnie głęboką ekspresją oraz łatwością w przyswajaniu sobie różnych muzycznych stylów i idiomów estetycznych. W zgodnej opinii krytyków oraz publiczności orkiestra Arte dei Suonatori jest jednym z najciekawszych zjawisk na europejskiej scenie muzyki dawnej ostatnich lat. Wydane przez zespół płyty spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem międzynarodowej krytyki muzycznej i licznymi wyróżnieniami prasy muzycznej (Diapason d'Or, Gramophone Editor's Choice, Choc du Monde de la Musique, Luister 10, 10 de Repertoire, Classics Today, Classic CD). Przed miesiącem ukazała się płyta nagrana dla francuskiej wytwórni Alpha, a we wrześniu pojawi się nowe nagranie dokonane dla BIS Records. Orkiestra Arte dei Suonatori jest inicjatorem i głównym bohaterem festiwali „Muzyka dawna — persona grata”, „Muzyka w Raju” (Paradyż), „Festiwal Trzech Baroków” (Wrocław), „Festiwal Barokowych Smyczków i Strun” (Poznań), Festiwal Haendlowski (Toruń). Za swoją działalność otrzymała „Medale Młodej Sztuki” oraz nagrodę TVP Kultura. Nominowana była do nagrody kulturalnej „Pegaza” oraz kilkukrotnie do „Paszportów” tygodnika „Polityka”. W czerwcu tego roku orkiestra otrzymała Nagrodę Artystyczną Miasta Poznania. Kapituła przyznała ją orkiestrze: za wybitne osiągnięcia artystyczne i uczynienie Poznania europejskim centrum muzyki dawnej. Wśród solistów i dyrygentów, z którymi orkiestra współpracowała są między innymi: Paul Goodwin, Micaela Comberti, Mark Caudle, Hidemi Suzuki, Rachel Brown, Sirkka-Liisa Kaakinen, Gabriele Cassone, Eduardo López Banzo, Davitt Moroney, Hille Perl, Veronika Skuplik, Alice Piérot, Alberto Rasi, Roberta Invernizzi, Monique Zanetti, Nele Gramss, Matthew White, Olga Pasiecznik, Alexis Kossenko, Dan Laurin, Barthold Kuijken, Ryo Terakado, Reinhard Goebel, Salomé Haller, Robert Hill, Maria Keohane, Allan Rasmussen, Kati Debretzeni, Bolette Roed, Aline Zylberajch i Rachel Podger.
Dzień 1
Koncert 1
Piątek, 22 września 2006
Godzina: 20:00
Miejsce: Kościół oo Franciszkanów
Wykonawcy:
Aline Zylberajch (klawesyn)
Alexis Kossenko (flet traverso)
Arte dei Suonatori
Program:
Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)
Symfonia nr 3 C-dur Wq 182.3
Allegro assai, Adagio, Allegretto
Koncert fletowy a-moll Wq 166
Allegro assai, Andante, Allegro assai
Johann Christian Bach (1735 — 1782)/Wolfgang Amadeus Mozart (1756 — 1791)
Koncert D — dur KV 107
Allegro, Andante, Tempo di minuetto
Carl Philipp Emanuel Bach
Koncert klawesynowy c-moll Wq 31
Allegro di molto, Adagio, Allegretto
Dzień 1
Koncert 2
Piątek, 22 września 2006
Godzina: 22:00
Miejsce: Kościół oo Franciszkanów
Wykonawcy:
Claudia Pasetto (viola da gamba)
Alberto Rasi (viola da gamba)
Program:
A deux violes esgales
Mr. DeMachy
Prelude en re mineur
Le Sieur de Sainte Colombe (c.1640-c.1690)
Le Retour, en gigue, en menuet,en gigue, en courente, belet tendre, en pianelle, en menuet
François Couperin Le Grand (1668-1733)
Treizieme Concert
da "Les Gouts-Reunis"
(prelude), VivementAir, Agreablement Sarabande, Tendrement
Chaconne, Légere.
Mr. DeMachy (1685)
Suite en Sol Majeur
Prelude, Allemande, Courante, Sarabande
Gigue, Gavotte, Chaconne
Le Sieur de Sainte Colombe
Tombeau le Regrets, Quarillon,le pleurs, Joye des Elizées, Les Elizées
Mr. de Sainte Colombe Le Fils (c.1660 — 1720?)
Fantasie en rondeau, sol mineur
Marin Marais (1656 - 1728)
de la Suite en Sol majeur (Premier Livre - 1686)
Allemande, Courante, Sarabande, Gigue, Gavotte
Dzień 2
Koncert 1
Sobota, 23 września 2006
Godzina: 19:00
Miejsce: Kościół oo Jezuitów
Wykonawcy:
Accademia Strumentale Italiana
Alberto Rasi (viola soprano)
Riccardo Coelati Rama (viola tenore)
Chiara Veneri (viola bassa)
Claudia Pasetto (viola bassa)
Program:
... queste Musiche potran sonarsi
ancho col Concerto di Viole
Diego Ortiz (1510? — ?)
Recercada O Felici Occhi Miei
Recercada la Folia
Antonio de Cabeçon (1510-1566)
Diferencias sobre el Canto del Caballero
Diferencias sobre La Dama le demanda
Giovanni Maria Trabaci (1575 — 1647)
Durezze e ligature
Gioseffo Guami (1542 — 1612 ca.)
Canzon VII La Cromatica
Giovanni Maria Trabaci
Canto fermo I del I tono
Girolamo Frescobaldi (1583 — 1643)
Toccata per l'Elevazione dai Fiori Musicali
Giovani De Macque (1550 ca. -1614)
Consonanze Stravaganti
Gesualdo da Venosa (1566 - 1613)
Gagliarda del Principe per sonar le Viole
Giles Farnaby (1565 ca. - 1640)
Up Tails All
Anthony Holborne (c1540-1602)
Holborne's Farwell
Samuel Scheidt (1587-1654)
Pavana 5 e Courente 9 Dolorosa
Henry Purcell (1659-1695)
Fantazia 12
Fantazia 11
François Roberday (1624 1680)
Fugue et Caprice VI
F. Correa de Arauxo (1576 ca. — 1654)
3 glosas sobre Todo el Mundo en general
Giovanni Salvatore (1610 ca. - 1688)
Canzon Francese II
Johann Jakob Froberger (1616-1667)
Capriccio I
Biagio Marini (c.1597-1665)
Passacaglia
Giovanni Legrenzi (1626 - 1690)
Sonata ŕ 4 viole da gamba o come piace
Dzień 2
Koncert 2
Sobota, 23 września 2006
Godzina: 21:30
Miejsce: Kościół oo Jezuitów
Wykonawcy:
Aline Zylberajch (klawesyn)
Alexis Kossenko (flet prosty)
Kathrin Sutor (wiolonczela)
Ewa Golińska (skrzypce)
Aureliusz Goliński (skrzypce)
Program:
Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)
Trio c-moll „Sanguineus und Melancholicus” Wq 161,1
Presto - Allegretto, Adagio, Allegro
Trio B-dur Wq 161,2
Allegro, Adagio non troppo, Allegretto
Georg Philipp Telemann (1748-1831)
Kwartet paryski G-dur nr 3 TWV 43:G4
Prélude, un peu vivement, Légerement, Gracieusement, Vite, Modéré, Gay, Lentement
Dzień 3
Koncert 1
Niedziela, 24 września 2006
Godzina: 19:00
Miejsce: Kościół oo Jezuitów
Wykonawca:
Aline Zylberajch (klawesyn)
Program:
Jean Philippe Rameau (1683 — 1764)
La Dauphine
Les Tendre Plaintes
Les Tourbillons
L'Enharmonique
La Poule
Antoine Forqueray (ok. 1671 - 1745)
La Rameau, majestueusement
La Silva, trčs tendrement
la Leclair, trčs vivement
La Duvaucel, trčs tendrement
La Morangis ou la Plissay, mouvement de chaconne
Jan Zach (1669-1773)
Sonata a-moll
Allegro, Andante, Polonaise
Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)
Fantasia C-dur ze zbioru „Sonaten und freye Fantasien nebst einigen Rondos für Kenner und Liebhaber
Georg Anton Benda (1722-1795)
Sonata C-dur
Mezzo allegro, Largo, Allegro assai
Johann Gottfried Müthel (1728-1788)
Largo e staccato f-moll ze zbioru „Trois sonates pour le clavecin„
Carl Philipp Emanuel Bach
Rondo c-moll ze zbioru „Sonaten und freye Fantasien nebst einigen Rondos für Kenner und Liebhabe„
Dzień 3
Koncert 2
Niedziela, 24 września 2006
Godzina: 21:30
Miejsce: Kościół oo Jezuitów
Wykonawcy:
Accademia Strumentale Italiana
Arte dei Suonatori
Program:
Cristofano Malvezzi (1547 - 1599)
Intermedio IV da „La Pellegrina”
William Lawes (1602 - 1645)
Consort Set a 6 g-moll
I. Paven II. Fantazy III. Aire
Cristofano Malvezzi
Intermedio I da „La Pellegrina”
John Jenkins (1592 - 1678)
The Bell Pavan, Fantasy IV a 6
Johann Rosenmüller (1619 - 1684)
Sinfonia prima
Antonio Bertali (1605 - 1699)
Sonata a 6 violis
Ludovico da Viadana (1560 - 1627)
Sinfonia VI. La Fiorentina
Sinfonia VIII. La Veronese
Sinfonia X. La Cremonese
Giuseppe Guami (1542 - ok. 1612)
Canzon XXVII ŕ 8
Canzon La Lucchesina ŕ 8
Giovanni Gabrieli (ok. 1554 - 1612)
Canzon Primi Toni ŕ 10
Canzon Duodecimi toni ŕ 10
Ludovico da Viadana
Sinfonia V. La Genovese
Sinfonia XV. La Parmigiana
Sinfonia IX. La Mantovana
Sinfonia XII. La Bergamasca
Dzień 4
Koncert
Wtorek, 26 września 2006
Godzina: 19:00
Miejsce: Centrum Kultury Zamek sala 213
Wykonawcy:
Alexis Kossenko
flet
Allan Rasmussen
klawesyn
Program:
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Sonata A-dur na klawesyn i flet BWV 1032
Vivace, Largo e dolce, Allegro
Johann Christian Bach (1735-1782)
Sonata F-dur na klawesyn i flet
Adagio, Allegretto, Allegro assai
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Toccata e-moll BWV 914
Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)
Sonata G-dur na flet i basso continuo Wq 133
Allegretto, Rondo, presto
Wilhelm Friedemann Bach (1710-1784)
Sonata e-moll na klawesyn i flet
Allegro ma non tanto, Siciliano, Vivace
Johann Sebastian Bach
Sonata Es-dur na klawesyn i flet BWV 1031
Allegro moderato, Siciliana, Allegro
Johann Sebastian Bach
Toccata D-dur BWV 912
Carl Philipp Emanuel Bach
Sonata D-dur na klawesyn i flet Wq 83
Allegro un poco, Largo, Allegro
Dzień 5
Koncert
Środa, 27 września 2006
Godzina: 19:00
Miejsce: Kościół oo Jezuitów
Wykonawcy:
Anneke Veenhof (fortepiano)
Nicole van Bruggen (klarnet)
Alexis Kossenko (flet traverso)
Arte dei Suonatori
Program:
Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)
Koncert Es-dur na fortepiano i orkiestrę
Allegro di molto, Adagio, Allegro con spririto
Anton Stamitz (1717-1757)
Koncert G-dur na flet i smyczki
Allegro, Adagio, Presto
Luigi Boccherini (1743-1805)
Koncert G-dur na wiolonczelę i smyczki, G. 480
Allegro, Adagio, Allegro
Johann Stamitz (1717-1757)
Koncert B-dur na klarnet i smyczki
Allegro moderato, Adagio, Poco presto
Dzień 6
Koncert 1
Czwartek, 28 września 2006
Godzina: 19:00
Miejsce: Kościół oo Jezuitów
Wykonawcy:
Trio Van Bruggen—Van Hengel—Vennhof
Nicole van Bruggen (klarnet)
Anneke Veenhof (fortepiano)
Bas van Hengel (wiolonczela)
Program:
Ludwig van Beethoven (1770-1827)
Trio B-dur op.11
Allegro con brio, Adagio, Thema (Pria ch'io l'impegno) con variazioni, Allegretto
Anton Franz Joseph Eberl (1765-1807)
Grande Sonate B-dur op.10 no. 2 na klarnet, fortepiano i basso continuo.
Allegro spiritoso, Andante espressivo, Rondo, allegretto
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Fantasia c-moll K 475
Anton Franz Joseph Eberl (1765-1807)
Grand Trio Es-dur op.36
Andante maestoso, Allegro con spirito, Adagio non troppo ma con espression, Scherzo (Molto vivace) e Trio, Allegretto
Dzień 6
Koncert 2
Czwartek, 28 września 2006
Godzina: 21:30
Miejsce: Kościół oo Jezuitów
Wykonawca:
Allan Rasmussen (klawesyn)
Program:
Peter Philips (ok. 1560-1628)
Pavane
Jan Pieterzoon Sweelinck (1562-1621)
Pavana Philippa
Giles Farnaby (1563-1640)
Fantasia
Giles Farnaby's Dreame
His Rest
His Humour
Melchior Schildt (ok. 1592-1667)
Paduana Lachrymae
William Byrd (1540-1623)
The Quadran Paven
Galiard to the Quadran Paven
Thomas Tallis (1505-1585)
Felix Namque
Dzień 7
Koncert 1
Piątek, 29 września 2006
Godzina: 20:00
Miejsce: Kościół oo Franciszkanów
Wykonawca:
Joanna Boślak-Górniok (klawesyn)
Program:
Girolamo Frescobaldi (1583-1643)
Partite sopra Passacagli
Toccata nona
Johann Jakob Froberger (1616-1667)
Partita in C FbVW 612
Lamento (Sopra la dolorosa perdita della Real Majesta di Ferdinando IV Rč de Romani etc.), Courante, Sarabande, Gigue
Tombeau fait a Paris sur la mort de Monsieur Blancheroche
Toccata in d FbVW 102
Partita in aFbWV 630
Plainte, Courante, Sarabande, Gigue
Dzień 7
Koncert 2
Piątek, 29 września 2006
Godzina: 21:00
Miejsce: Kościół oo Franciszkanów
Wykonawcy:
Allan Rasmussen (klawesyn)
Alexis Kossenko (flet traverso, dyrygent)
Dymitr Olszewski (altówka)
Aureliusz Goliński (skrzypce)
Arte dei Suonatori
Program:
Georg Philipp Telemann (1681 - 1767)
„Volker-Ouverture” TWV 55:B 5
Ouverture, Menuet I (alternativement)/Menuet II - Doucement, Les Turcs, Les Suisses - Grave/Viste, Les Moscovites, Les Portugais. Grave/Viste, Les Boiteux (alternativement), Les Coureurs
Pietro Locatelli (1695 - 1764)
Concerto grosso Es-dur op. 7 nr 6 ”il pianto d'Arianna”
Andante — Allegro, Adagio, Andante — Allegro, Largo, Largo andante, Grave, Allegro, Largo
Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Koncert D-dur na klawesyn i orkiestrę BWV 1054
[Allegro], Adagio e piano sempre, Allegro
Georg Philipp Telemann
Koncert G-dur na altówkę i smyczki TWV 51:G 9
Largo, Allegro, Andante, Presto
Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Koncert a-moll na flet, skrzypce, klawesyn, smyczki i basso continuo BWV 1044
Allegro, Adagio ma non tanto e dolce, Alla breve
Dzień 8
Koncert 1
Sobota, 30 września 2006
Godzina: 19:00
Miejsce: Kościół oo Jezuitów
Wykonawcy:
Allan Rasmussen (klawesyn)
Alexis Kossenko (flet traverso)
Aureliusz Goliński (skrzypce)
Bas van Hengel (wiolonczela)
Program:
Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Musikalisches Opfer BWV 1079
Ricercar a 3
Canon perpetuus super Thema Regium
Canones diversi super Thema Regium:
Canon 1, a 2 cancrizans
Canon 2, a 2 Violin in unisono
Canon 3, a 2 per Motum contrarium
Canon 4, a 2 per Augumentationem, contrario Motu
Canon 5, a 2 per Tonos
Fuga canonica in Epidiapente
Quaerendo invenietis:
Canon a 2
Canon a 4
Ricercar a 6
Sonata sopr' il Soggetto Reale a Traversa, Violino e Continuo
Largo, Allegro, Andante, Allegro
Canon perpetuus
Dzień 8
Koncert 2
Sobota, 30 września 2006
Godzina: 21:00
Miejsce: Kościół oo Jezuitów
Wykonawca:
Alexis Kossenko (flet traverso)
Program:
Georg Philip Telemann (1681 —1767)
Fantazje na flet solo
Nicolo Paganini (1782-1840)
Kaprysy na flet solo
(transkrypcje kaprysów na skrzypce solo)
Dzień 9
Koncert
Niedziela, 1 października 2006
Godzina: 20:00
Miejsce: Kościół oo Franciszkanów
Wykonawcy:
Alexis Kossenko (flety, dyrygent)
Arte dei Suonatori
Program:
Antoine Dauvergne (1713-1797)
Cinquičme Concert de Symphonie
Ouverture, Minuetto, Andante, Rondo, Allegro, Vivace, Chaconne
Jean-Marie Leclair (1697-1764)
Concerto pour flűte en do majeur op. 10 n° 7
Allegro, Adagio, Allegro assai
Jean-Marie Leclair
Ouverture (Scylla & Glaucus)
Jean-Philippe Rameau (1683-1764)
Air gracieux pour les Plaisirs (Dardanus)
Menuet tendre en rondeau (Dardanus)
Entrée pour les guerriers (Dardanus)
Tambourins (Dardanus)
Sommeil (Dardanus)
Marin Marais (1656-1728)
Ouverture (Alcyone)
André Campra (1660-1744)
Air des Plaisirs (Idoménée)
Marin Marais
Tempęte (Alcyone)
Jean-Joseph Cassanéa de Mondonville (1711-1772)
Ouverture (Titon & l'Aurore)
Jean-Philippe Rameau
Sarabande (Dardanus)
Jean-Marie Leclair
1er & 2čme Airs en rondeau (gavottes) (Scylla & Glaucus)
Air gracieux (Scylla & Glaucus)
Jean-Philippe Rameau
Bruit de guerre (Dardanus)
Jean-Joseph Cassanéa de Mondonville
Air trčs lent et trčs doux (Titon & l'Aurore)
Jean-Philippe Rameau
Tambourins (Dardanus)
Ceny biletów i karnetów :
Ceny biletów na poszczególne dni: normalne - 30 zł, ulgowe - 20 zł
(bilety są ważne na cały dzień).
Cena karnetu na cały festiwal:
normalny — 160 zł, ulgowy - 100 zł.
Sprzedaż :
CIM, ul. Ratajczaka 44
I na godzinę przed rozpoczęciem koncertów
REZERWACJA BILETÓW I KARNETÓW:
e-mail: guido@post.pl, canor@poznan.home.pl, bumtarara@post.pl
tel./fax.: (061) 8765 842, (061) 842 33 53
tel. 0603 136 264, 0603 858 909, 0603 858 882
Kontakt
Biuro Festiwalu:
tel/fax. 071 792 79 63, 061 8765 842,
061 842 33 53
Dyrektor Generalny — Cezary Zych
Tel. 0 603 858 882
e-mail: canor@poznan.home.pl
Szef biura festiwalu — Dorota Puszkiel
Tel. 0 603 858 909
e-mail: wiosna@wr.home.pl
Kierownik artystyczny — Aureliusz Goliński
Tel. 0 603 858 404
e-mail: guido@post.pl
Biuro prasowe — Szymon Małecki
Tel. 0 697 799 544
e-mail: biuroprasowe@personagrata.pl
opr. mg/mg