Bank Pekao S.A. po raz kolejny wszedł do świata gier, łącząc pasję i rozrywkę z edukacją finansową. W dniach 24-26 października, podczas Poznań Game Arena 2025 bank zaprezentował specjalną strefę gamingową z atrakcjami dla graczy oraz zaprosił ich do skorzystania z nowych promocji i kart z wizerunkami gamingowymi. Ambasadorami kampanii zostali popularni twórcy – Kaluch i Kebcio, którzy wzięli udział w wielkim finale rywalizacji podczas PGA.
Z raportu IAB Polska wynika, że aż 76 proc. internautów w Polsce gra w gry wideo, a w grupie 18–24 lata odsetek ten sięga ponad 90 proc. Według badań HP Inc. Polska, co drugi Polak gra regularnie, a młodsze pokolenia traktują gry nie tylko jako rozrywkę, ale także formę rozwoju i komunikacji. Bank Pekao S.A. konsekwentnie buduje swoją obecność w świecie gamingu, pokazując, że bankowość może być nie tylko nowoczesna, ale też angażująca i dopasowana do stylu życia młodych ludzi.
„Chcemy, aby produkty Banku Pekao były dla młodych nie tylko praktyczne, ale też inspirowały do odkrywania świata finansów w sposób atrakcyjny i zrozumiały. Gaming to naturalne środowisko młodego pokolenia, dlatego nasze karty, aplikacja PeoPay i promocje zostały zaprojektowane tak, by łączyć rozrywkę z edukacją i zapewniać realne korzyści wspierające pasje młodych” – mówi Tomasz Molenda, dyrektor Biura Zarządzania Segmentem Klientów Detalicznych w Banku Pekao S.A.
„Gaming stał się dla nas naturalnym ekosystemem komunikacji z młodym pokoleniem. To przestrzeń, w której możemy w nowoczesny i angażujący sposób pokazać, że bankowość nie musi być odległa ani skomplikowana. Wykorzystując język i formy znane graczom, budujemy świadomość marki i zachęcamy do korzystania z usług finansowych w sposób zgodny z ich stylem życia” – dodaje Jorge Sanchez, dyrektor Departamentu Marketingu w Banku Pekao S.A.
Fortnite i Roblox – edukacja przez zabawę
W centrum kampanii Banku Pekao znajdowała się dedykowana mapa w Fortnite, stworzona specjalnie na potrzeby wydarzenia.
„Mapa łączyła dynamiczną rozgrywkę z elementami edukacyjnymi – gracze zmierzyli się z trick shotami, parkourem i interaktywnym quizem bankowym. Kaluch i Kebcio publikowali materiały treningowe, zachęcając swoich fanów do rywalizacji i udziału w finale „Drużyna Kaluch vs Drużyna Kebcio”, który odbył się na żywo podczas PGA. Drużynie Kalucha gratulujemy zwycięstwa i dziękujemy wszystkim uczestnikom za świetną zabawę” – mówi Artur Brudnicki, dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej w Banku Pekao S.A.
Równolegle Bank Pekao przygotowuje premierę edukacyjnej gry „Grow Your Money” w Robloxie, której celem jest nauka przedsiębiorczości i wartości pieniądza poprzez interaktywną zabawę. Gracze rozwijają w niej własny finansowy ogródek, inwestują i planują, ucząc się przy tym podstaw zarządzania czasem i zasobami.
Nowe karty i promocje dla graczy
Bank Pekao wprowadza nowe wizerunki kart Mastercard oraz tła do aplikacji PeoPay z motywami gamingowymi, inspirowanymi grami Roblox, Cyberpunk i Fortnite. Dostępnych jest aż 10 wzorów – pięć dla młodszych graczy oraz pięć dla nastolatków.
Pasjonaci gamingu mogą skorzystać także z następujących promocji:
Konto Przekorzystne jest bezwarunkowo bezpłatne do 26 roku życia. Młody klient nie zapłaci za prowadzenie konta i kartę. Ponadto jest zwolniony z opłat banku za wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce i za granicą (operator bankomatu może pobrać własną opłatę). Użytkownicy mogą także skorzystać z dedykowanego katalogu nagród w programie Mastercard Bezcenne Chwile.
Konto w Banku Pekao S.A. można założyć poprzez stronę internetową www.pekao.com.pl/konto-dla-mlodych lub aplikację PeoPay.
Więcej na temat promocji znajduje się pod linkiem: Konto Przekorzystne dla młodych w Banku Pekao S.A. oraz Promocje dla dzieci - Bank Pekao S.A.

Źródło: Bank Pekao S.A.