Jak nie zmarnować życia? Psychoterapia a wiara

Magdalena Pajkowska i o. Tomasz Gaj OP, autorzy książki "Sankofa. Nie zmarnuj życia", odpowiadają na pytanie w jaki sposób psychologia i poznanie samego siebie może nam pomóc w drodze do Pana Boga?

Gośćmi Tematu Dnia Salve TV byli Magdalena Pajkowska i o. Tomasz Gaj OP, autorzy książki "Sankofa. Nie zmarnuj życia", którzy w rozmowie z Mateuszem Godkiem mówili o tym jak wygląda relacja pomiędzy wiarą, a psychologią oraz tłumaczyli co zrobić, by być szczęśliwym.

- Sankofa to aforyzm z języka afrykańskiego i oznacza mitycznego ptaka, który patrzy wstecz, żeby zobaczyć, docenić, zrozumieć swoją przeszłość, zrozumieć teraźniejszość i wyruszyć w przyszłość - mówił o. Tomasz Gaj OP.

- Przeszłość kształtuje to kim jesteśmy dzisiaj. Nie chodzi o rozpamiętywanie ran, chociaż też - o nazywanie tego, co nas spotkało przedtem - po to, żeby to docenić, dziękować za to i spojrzeć na naszą teraźniejszość w sposób świadomy - dodawała Magdalena Pajkowska.

Pytani, co zrobić, by nie zmarnować życia, wyjaśniali:

- Chcieliśmy trafić do tych wszystkich, którzy szukają - stwierdził o. Gaj.

- Ten tytuł to jest trochę taka prowokacja. Taki cel, który nam przyświecał to po prostu popatrzeć z miłością na to życie, które mamy - podkreślała Pajkowska.

Zdaniem duchownego, "to nie jest poradnik, nie dajemy złotych recept".

- Pokazujemy różne drogowskazy, intuicje, dajemy pytania, ale nie dajemy wszystkich odpowiedzi - opowiadał o. Gaj.

Jak dodawał, "można pójść na skróty mówiąc, że wiara wszystko wyleczy, wiara wszystko rozwiąże".

- Jesteśmy ludźmi i nie wystarczy się modlić, żeby rozwiązać wszystkie problemy, zresztą nie temu służy modlitwa. Można pójść również inną drogą na skróty mówiąc sobie, że jedynym źródłem mojego zbawienia jest psychoterapia, psychologia, tam upatruję rozwiązanie wszystkich moich problemów. Próbujemy pokazać, że droga jest pomiędzy - mówił o. Tomasz Gaj OP.

Karolina Zaręba, Salve TV - Chrześcijańska Telewizja Internetowa Diecezji Warszawsko-Praskiej

« 1 »

reklama

reklama

reklama